نکاتی در مورد استفاده از قفس و گرفتن حیوانات

  • نکاتی در مورد گرفتن حیوانات یا چگونه باغ وحش دلخواه خود را داشته باشیم



    [INDENT]در تراوین ورژن 3 تنها حیوانات حاضر در بازی کبوتر صلح پروفایل و موش جایزه کاردان بودن (شاید شما یادتون نیاد;)) این موش طوری به مونس و همدم بازیکن ها تبدیل شده بود که سر کشته شدنش جنگ ها به راه میوفتاد
    با شروع تراوین ورژن 4 و تغییرات بسیار زیادی که نسبت به ورژن قبلی داشت این امکان برای بازیکن ها ایجاد شد که حیوانات آزاد در طبیعت رو به دام بندازن و به دهکده خودشون بیارن (این حامیان حیوانات کجان پس؟)
    این راهنما پاسخی به برخی پرسش ها در مورد چرایی و چگونگی به دام انداختن این حیوانات خواهد بود.
    منبعش هم این مقاله از فروم آمریکاس
    --وحید


    [/INDENT]


    • اصلا چرا یکی باید بخواد این حیوانها رو بگیره؟


    [INDENT]خب البته جواب های زیادی میشه به این سوال داد، مثلا اینکه طرف دوس داره یا آزار داره و اینا ولی از دیدگاه تراوینی به چند دلیل میشه به سمت گرفتن حیوانات کشیده شد.
    این رو میدونید که واحه ها در تراوین ورژن 4 منبع خیلی خوبی برای غارت اول سرور هستن اما این واحه ها مدافعینی به اسم حیوانات دارن و شما با دوتا سرباز وظیفه بدبختی که اول کار میگیرید زورتون به اونا نمیرسه. پس یکی از دلایل شکار حیوانات میتونه خالی کردن واحه ها و آماده کردن اونها برای غارت بدون درد و خونریزی (یا خونریزی کمتر) باشه، دقت کنید که بعد از مدتی حیوانات جدیدی به این واحه خالی برمیگردن و برای همیشه خالی نخواهد بود -در مورد این موضوع بعدا صحبت میکنیم-


    دلیل بعدی میتونه تهیه یک دفاع خوب و ارزان در اوایل سرور برای دهکده خودتون باشه. هیچی نمیتونه یه مهاجم رو به اندازه دیدن لشکری از حیوانات توی دهکده شما سوپرایز


    [/INDENT]


    • حالا چطوری حیوانات رو بگیریم؟


    [INDENT]شما برای گرفتن حیوان ها به یه قهرمان شجاع و به تعداد کافی قفس نیاز دارین
    قهرمان رو همون اول بازی به طور پیش فرض همه اکانت ها دارن اما قفس رو یا باید از ماجراجویی هایی که قهرمانتون میره به دست بیارید که معمولا در 10 ماجراجویی اول چندتایی گیرتون میاد یا باید دست به جیب بشید و از حراجی بخرید.
    حالا که قهرمان حاضر بود و قفس هم داشتید باید برید توی قسمت خصوصیات قهرمان و قفس ها رو بدید دستش که ایشالا بعدش راهی شکار بشه. طریقه ش هم اینه که روی آیکون قفس کلیک میکنین و تعداد قفسی که میخواید قهرمانتون همراه خودش ببره انتخاب میکنید و تایید میکنید. در مرحله بعدی باید یه واحه رو انتخاب کنید و با قهرمان به اونجا حمله کنید. دقت کنید که توی این حمله باید قهرمانتون تنها باشه و هیچ نیروی دیگه ای همراهش نباشه (احتمالا نیروهای دیگه به اندازه کافی شجاع نیستن که بخوان حیوانات رو زنده بگیرن و در اولین برخورد باهاشون به قصد کشتن درگیر میشن)


    [/INDENT]


    • آیا قهرمان من توی حمله آسیب میبینه؟


    [INDENT]اگه قهرمان شما قفس همراهش باشه و به قصد به دام انداختن حیوانات رفته باشه نه. بی سر و صدا میره و فقط به تعداد قفس های همراهش حیوان زنده با خودش به دهکده میاره. اما اگه بدون قفس بفرستیدش بره خب بنده خدا مجبوره درگیر بشه و زخم و زیلی میشه


    [/INDENT]


    • حالا چه حیواناتی رو بگیریم؟


    [INDENT]اگه قصد شما فقط خالی کردن واحه س خب هرچی توش بود باید بگیرید دیگه فرقی نداره. اما اگه قصد شما تهیه ارتش مدافع حیواناته باید قوی ترین ها رو بگیرید.
    جدول زیر انواع حیوانات موجود در واحه ها و قدرت دفاعی اونها رو نشون میده.


    قاعدتا یه فیل یا تمساح یا ببر قوی تر و ترسناک تر از یه موش یا عنکبوته (مگه اینکه مهاجم دختر باشه:D)


    برای مقایسه نیروی دفاعی حیوانات با نیروهای اولیه سه نژاد یه مثال میزنیم
    نیروی دفاعی لژیون 50/35 نیروی دفاعی گرزدار5/20 نیروی دفاعی سرباز پیاده گول(فالانکس) 50/40
    که عدد سمت چپ دفاع پیاده و عدد سمت راست دفاع سواره س
    یه خرس دفاع 200/140 داره پس برای تامین نیروی دفاعی پیاده برابر با یک خرس شما به 4 تا لژیون یا 7 تا گرزدار یا 4 تا فالانکس احتیاج دارین


    [/INDENT]


    • توی یک واحه حیوانات مختلفی زندگی میکنن،ترتیب به تله افتادن حیوانات چطوریه؟ آیا میتونم فقط یک نوع خاص ازحیوانات رو بگیرم؟


    [INDENT]همونطور که گفته شد در یک واحه حیوانات مختلفی زندگی میکنن و امکان اینکه شما فقط یک نوع خاص از حیوانات رو شکار کنید نیست. قهرمان شما به ترتیبی که حیوانات توی یک واحه رو میبینه از بالا به پایین و به طور چرخشی شروع به گرفتن اونها میکنه تا وقتی که حیوانات یا قفس های همراهش تمام بشه
    برای شفافیت موضوع سناریو های مختلفی رو برای واحه زیر مثال میزنیم

    5 قفس= 1 موش 1 مار 1 خرس 1 ببر و دوباره 1 موش
    9 قفس= 1 موش 1 مار 1 خرس 1 ببر 1 موش 1 مار 1 خرس 1 ببر 1 موش
    13 قفس = 1 موش 1 مار 1 خرس 1 ببر 1 موش 1 مار 1 خرس 1 ببر 1 موش 1 مار 1 خرس 1 موش 1 مار
    در مثال 13 قفس دقت کنید که بعد از چرخه دوم دیگه ببری باقی نمانده بود پس چرخه جدید آغاز و حیوان بعدی در چرخه میشه موش
    حالا اینجا استفاده بهینه از قفس های شما برای اینکه زیاد اونها رو خرج گرفتن حیوانات ضعیف نکنید و برای گرفتن حیوانات قوی واحه دیگه نگه دارید استفاده از 8 قفسه چون بعد از 8 قفس ببرها که قوی ترین حیوانات موجود در این واحه هستن تمام میشن و بقیه قفس حا خرج حیوانات ضعیف تر میشن


    [/INDENT]


    • من فقط فیل صورتی دوس دارم. چیکار کنم حالا ؟


    [INDENT]اگه واقعا فیل صورتی یا هر نوع چیز صورتی دیگه ای دوس دارین به نظرم همین الان صفحه رو ببندید و برید سراغ یه بازی دیگه. اما فیل معمولی و ببر معمولی و تمساح معمولی و... هست و خب اونا رو میتونید داشته باشید
    برای داشتن فقط یک نژاد خاص حیوان در دهکده شما دوتا راه هست،یکی این که به صورت فله ای به واحه ها حمله کنید و بعد اون حیواناتی رو که نمیخواید آزاد کنید که این کار هدر دادن تله های عزیز و قیمتی شماس
    و اما راه دوم؛ یادتونه که گفتیم حیوانات بعد از مدتی دوباره به واحه های خالی برمیگردن؟ در حال حاضر نحوه برگشت حیوانات به این صورته که نژاد به نژاد و از بالا به پایین به واحه ها برمیگردن یعنی اول موشها میان بعد عنکبوتها بعد خفاشها بعد مارها و الی آخر. حالا شما واحه مورد نظر که حیوان دلخواه شما روهم داره (مثلا ببر) پیدا میکنید و اون رو کامل پاکسازی میکنید بعد مرتب چک میکنید ببینید کی حیوانا شروع به برگشتن میکنن و هر نژادی که برگشت با یه حمله معمولی همشون رو میکشید و باز منتظر میشید تا نژاد بعدی بیاد و همین کار رو ادامه میدید تا نوبت برگشتن ببرها برسه. وقتی ببرها برگشتن به اون واحه حالا وقتشه که قهرمان خودتون رو با قفس بفرستین سراغشون و بگیریدشون


    [/INDENT]


    • قهرمان من یه تعداد حیوان به دهکده آورده. حالا چیکار کنم؟


    [INDENT]خدارو شکر کنید و نکات زیر رو مد نظر داشته باشید:
    حیوانات شکار شده در قفس و توی دهکده شما نگهداری میشن.این حیوانات برخلاف بقیه نیرو ها گندم مصرف نمیکنن پس نگران تعداد و زیاد شدن اونها نباشید.
    با این حیوانات نمیتونید به جایی حمله کنید و یا اونها رو از دهکده ای به دهکده دیگه بفرستید این حیوانات فقط به عنوان نیروی دفاعی در اون دهکده ساکن هستند
    در صورتی که حیوانات اسیر شده رو آزاد کنید قفس های شما برنمیگرده هر بار که یک قفس استفاده شد دیگه شده و یک بار مصرف هستن. خلاصه یا از اول نگیریدشون یا اگه گرفتید ول نکنید دیگه[/INDENT]

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

  • بسیار زیبا وحید جان!


    اتفاقاً این قضیه باب ای شد که من یه چیزی رو که مدت هاست می خوام حساب کنم، بشینم حساب کنم!


    اصولاً چیزی که من خیلی زیاد دیده ام اینه که نوع نیروهای توی هر واحه در اکثر قریب به اتفاق مواقع به جنس واحه بستگی داره. یعنی:

    • واحه آهن یا گندم و آهن، توش موش و عنکبوت و خفاش هست.
    • واحه خشت یا گندم و خشت، توش موش و عنکبوت و گراز هست.
    • واحه چوب یا گندم و چوب، توش گراز و گرگ و خرس هست.
    • واحه فقط گندم (۲۵ و ۵۰)، توش موش و مار و تمساح و ببر هست.



    این وسط فیل و بعضاً سایر استثنائات هم به شکل جهش ژنتیکی رخ می ده؛ اما همون طور که گفتیم اکثراً همینه.


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    حالا با واحه معمولاً دو تا کار می شه کرد (خصوصاً اوایل بازی):

    • غارت کردن برای منابع و
    • شکار کردن با قفس برای دفاع.



    در مورد اول شما واحه ای رو می خواین که قدرت دفاعیش کم باشه. در مورد دوم شما واحه ای رو می خواین که قدرت دفاعیش زیاد باشه.


    در حالت نرمال اگه فرض کنیم به صورت کاملاً فرضی توی هر واحه از هر کدوم از سه تا جونور ۸ تا هست (و توی گندم از هر کدوم از چهار موجود ۶ تا) امتیازات دفاعی این می شه:

    • واحه آهن: 1008 پیاده و 880 سواره
    • واحه خشت: 1040 پیاده و 744 سواره
    • واحه چوب: 2320 پیاده و 2424 سواره
    • واحه گندم: 3690 پیاده و 3420 سواره



    خب این نشون می ده که عموماً واحه های آهن و خشت برای پاکسازی خوبن و واحه های چوب و گندم برای دفاع جمع کردن.


    صد البته تعداد نیروهای موجود در واحه ها خیلی متغیر هست، اما خب اصولاً یه تمساح حدود ۱۵ برابر یه موش هست از نظر دفاعی، پس بهتره آدم خیلی حواسش باشه.


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    و حرف آخر این که استفاده از شبیه ساز، و جاسوسی کردن از واحه برای فهمیدن منابع موجودش، رو فراموش نکنین! شبیه ساز از نون شب واجب تره. متشکریم آقای کیریللوید: https://travian.kirilloid.ru/warsim2.php



  • بسیار زیبا وحید جان!


    اتفاقاً این قضیه باب ای شد که من یه چیزی رو که مدت هاست می خوام حساب کنم، بشینم حساب کنم!

    در مورد اول شما واحه ای رو می خواین که قدرت دفاعیش کم باشه...



    همانطور که قبلا عرض کردم توضیح این مطلب و الگوریتم های بکار رفته زیادی تغغیرات داشته اما شاید از این مطالبی که مینویسم موردی بدرد کسی بخوره!


    در ابتدا فقط هر واحه به تعریف نوع ترکیبی و جنس منبع رقم کاملا مشخصی رو در تولید نیرو هم بکار میبرد که حتی توی سایت های مختلف تولید ساعتی نیروی دفاعی رو ذکر میکردند.
    اما بعد از اون اومدن یه الگوریتم دادن (2013) که ابادیها به لحاظ تعداد فقط و نه نوع حیوانات دیگه دینامیک شد و یکی از متغیر های تاثیر گذار تعداد دفعات حمله به همون ابادی بود به این صورت هر چه ( فارغ از اینکه کدام بازیکن) دفعات حملات بیشتر میشد تعداد زاد و ولد در لحظه بیشتر میشد ولی نوع حیوانات ثابت بود!


    اما دسته گل اخر شد دینامیک متغیر در نوع و تعداد و حتی ازمایشگاهی :دی مثل ببشیر و شیببر!
    و دیگه بسته به تعداد حملات بیشتر نمیشوند بلکه به دلیل بازدید لینک ابادی سرعت به زادو ولد اضافه میشه !
    یعنی دیگه خودشون هم نمیدونن چیکار کنن
    اما بطور میانگین میشه گفت اگر هدف غارت و امتیاز گندم خور برای قهرمان باشه بهترین حالت ابادیهای خشت تنها برای حمله سواره نظام مناسبه و اهن تنها برای پیاده نظام


    برای جمع اوری دفاع هم معمولا فیل کمتر پدیدار میشه و تقریبا هر جا باشه چون اخرین جانور سر گروهه :دی بطور عادی 5 نوع جانور موجود خواهد بود (در بهترین حالتها) که چنانچه عجله باشه و موجودی قفس بالا بهتره بدنبال تمساح باشید که فراوانی بیشتری داره .
    مثلا یه ابادی در 1 ساعت فاصله که دارای 5 فیل باشه تقریبا شما 25 قفس با مجموع 330 تا 370 برای هر قفس ، قدرت دفاع کسب میکنید.
    اما شاید حتی فاصله زمانی نصف ابادی دارای 15 تمساح با مجموع 60 قفس و 220 تا 310 واحد برای هر قفس ، قدرت جمع اوری میکنید.
    بسته به طرز تفکر خودتان در شرایطی که به ان اشراف دارید میتوانید تصمیمی خوب اتخاذ کنید.
    مثلا : وقت نیست و قفس هست : سوسمار :دی
    قفس نیست : ماموت :دی


    یه مطلب توی همین مورد نوشته بودم قبل از اینکه فروم باز بشه شاید اون رو هم اینجا کپی کنم
    موفق باشید
    محمد

    تعریف جنون: تکرار مکرر رفتاری اشتباه و توقع نتیجه بهتر!
    تعریف موفقیت: دانستن قواعد بازی و اجرای آن بهتر از دیگران.
    انیشتن

  • این مطلب قدیمی که شاید بدرد بخور باشه کپی کردم
    ایجاد شده در: 16/08/04, 09:56





    علم یا ثروت یه پرسش قدیمیه ولی بنظر من کلمه یا نباید بین اونها باشه شاید با بهتر باشه.


    یه مثال:
    تصور کنیم شما ثروتمند ترین فرد باشید و از قضا بازیکن تراوین.
    احتمالا یکی از امتیازات، توان جمع اوری حیوانات با خرید قفس و در نتیجه قدرت دفاع مازاد میباشد.


    فرض بر اینکه شما محدودیتی برای خرید قفس به لحاظ قیمت نداشته باشید (هر قفس 1 میلیون...)
    اما، تعداد قفس های موجود، بیشتر از یک چهارم کل حراجی ها نخواهد بود.


    تعداد صفحات موجود حراجی هم به تناسب زمان سرور و تعداد بازیکنان (حداکثر 32.000 نفر)
    و همینطور تمکن مالی و میزان اطلاعات بازیکنان متغیر است.
    منظور اینست که شاید بازیکنان دیگر تمایل به عرضه اجناس نداشته باشند یا بخواهند خودشان دفاع فراهم کنند.


    ماجراجوئی در هر روز (روز = 24 / سرعت سرور) به شرح زیر میباشد:
    امکان تغییرات الگوریتم توسط ادمین ها وجود دارد اما حدود اعداد هم گویای مطلب میشود
    سه روز اول 3 مورد
    هفته اول 1.8 مورد
    یک سوم اول سرور 1.2 مورد
    یک سوم دوم 1 مورد
    و یک سوم نهایی 0.8 مورد
    یا به عبارتی متوسط 1 مورد در روز


    درشرایطی که شما ثروتمند ترین باشید، و باقی بازیکنان تمایل به فروش قفس هایشان داشته باشند!
    همینطور بالاترین شانس ماجراجویی برای همه بازیکنان که قفس پیدا کنند (محال:1%)
    320 مورد ماجراجویی قفس انجام شود.
    که متوسط 10 قفس نصیب قهرمانها شود.
    یه نتیجه کلی میشه:
    تعداد کل قفس در روز
    320 * 10 = 3200


    فراموش نکنید وقتی تعداد بازیکنان 32000 باشه،
    به نسبت تعداد حریفان و رقبا بیشتر خواهد بود.
    یعنی حتی اگر همه قفس ها را شما تصاحب کنید اثر اونها بخاطر کثرت حملات رابطه معکوس داره!


    حال بپردازیم به اینکه چرا علم با ثروت بهتره:
    بدلیل محدود بودن تعداد قفس و محدود بودن زمان در تراوین
    روش جمع اوری حیوانات از هر ابادی دارای نتیجه متفاوت خواهد بود.
    آبادی تسخیر نشده ‏(37‬‬|27‬‬)‬‏
    45
    40
    15
    110 قفس(زمان نگارش) و مجموع حدود 6700 امتیاز دفاعی


    آبادی تسخیر نشده ‏(37‬‬|26‬‬)‬‏
    37
    33
    29
    11
    110 قفس(زمان نگارش) و مجموع 27000 امتیاز دفاعی


    در نتیجه کمی محاسبه شما را صاحب قدرتی بیشتر (حدود 4 برابر) ولی با همان منابع خواهد کرد
    که این موردی بسیار ابتدایی هست و چنانچه دقیق تر عمل کنید بسیار بیشتر لذت خواهید برد


    موفق باشید

    تعریف جنون: تکرار مکرر رفتاری اشتباه و توقع نتیجه بهتر!
    تعریف موفقیت: دانستن قواعد بازی و اجرای آن بهتر از دیگران.
    انیشتن

  • دوستان بطور خاص درباره فیل سوال دارم، اگر واحه ای فیل داشته باشه و پاکسازی بشه صورت کامل، آیا باز هم در اون واحه فیل تولید خواهد شد؟! برداشتم از متن بالا این بود که درباره بقیه حیوانات بازتولید رخ خواهد داد، اما ممکنه درباره فیل حساب کتاب خاصی نداشته باشه