راهنمای اولیه و معرفی ورژن ظهور اتحاد ها (Rise Of Alliances)


  • ظهور اتحاد ها. چرا و چگونه؟



    سلام


    با توجه به استارت قریب الوقوع سرور جدید ROA و نا آشنا بودن بازیکن ها با این ورژن بنده سعی کردم یه سری مطالب رو در موردش جمع آوری کنم که دوستان با یه آشنایی کلی و ابتدایی وارد سرور بشن. مطلب زیر قطعا دارای کاستی ها و نواقصی خواهد بود و به مرور تکمیل خواهد شد.
    بعد از توضیحات کلی آشنایی با بازی توسط بنده، سعی میکنیم به صورت پرسش و پاسخ
    تاپیک رو جلو ببریم و ذره ذره دوستان باهم دانسته هاشون رو به اشتراک بذارن که در آینده کلیه مطالب به صورت یک تاپیک آموزشی جامع دوباره نویسی خواهد شد.




    • معرفی اولیه:


    [INDENT]سرورهای ROA از سری سرورهای ویژه تولد تراوین هستند که راند اول اون پارسال برگزار شده و این راندی که قراره استارت بشه راند دوم اون به حساب میاد و نسبت به راند قبل و همچنین نسخه travian legends که ما با اون آشنایی داریم تغییرات زیادی کرده[/INDENT]
    [INDENT]این ورژن همونطور که از اسمش میشه حدس زد به شدت به سمت اتحاد گرایی رفته و بازیکن های انفرادی و اتحادهای کوچک تقریبا شانسی در اون ندارند.


    [/INDENT]



    • نقشه و روند کلی بازی:


    [INDENT]در این ورژن نژادها و قابلیت های اونها کاملا مشابه ورژن های دیگه تراوینه اما نقشه ای که در اون بازی میکنید بر پایه نقشه اصلی و واقعی اروپای قدیم و قسمتهای شمالی آفریقاست که تقسیم بندی هایی روی اون مشخص شده، این قسمت ها به اسم region یا سرزمین شناخته میشن (تقریبا منطبق بر کشور های اروپا مثل روسیه، ایتالیا ، انگلیس و ...) که من از این به بعد از لفظ کشور برای اون استفاده میکنم.[/INDENT]
    [INDENT]در این بازی دیگه چیزی به اسم واندر نداریم و هدف اصلی تسخیر هرچه بیشتر این سرزمین ها و امتیازهاییه که به شما میده. در نهایت اتحادی که حداکثر امتیاز رو داشته باشه برنده بازی خواهد بود، همچنین تقریبا دیگه ربع و کوادرانت معنی نداره و شما از هر سمت و جایگاهی شروع کنید مجبورید برای برنده شدن کشور به کشور جلو برید و نهایتا در کل سرور هرچه بیشتر سرزمین ها رو تسخیر کنید. این سرور با سرعت x1 و با مدت زمان مشخص شده 200 روز و سرور با سرعت x2 با مدت زمان مشخص شده 140 روزبرقرار خواهد بود و در پایان این زمان اتحاد برنده مشخص میشود.[/INDENT]
    [INDENT]
    [/INDENT]
    [INDENT]برای شروع شما از سرزمین های مرکزی بازی رو آغاز میکنید. در لحظه استارت اکانت شما منابع فول 10 و 6 مهاجر و امتیاز فرهنگی آماده برای تاسیس 2 دهکده دیگه رو داره و احتیاجی به ساخت اقامتگاه نیست.اما شما امکان تسخیر دهکده های گندمی به عنوان دو دهکده اول رو ندارید، همچنین امکان خروج از سرزمین اصلی خودتون رو ندارید و کشورهای همسایه به صورت قفل هستند.


    [/INDENT]
    [INDENT]هرگاه جمعیت مجموع دهکده های یک اتحاد در یک کشور به 10 هزار برسه کشورهای دیگه برای اون اتحاد باز میشه و امکان گسترش و کشورگشایی به صورت مهاجرت و تاسیس دهکده در قلمرو کشور جدید رو خواهند داشت.[/INDENT]



    • کتیبه ها:


    [INDENT]هرکدام از این کشورهای مورد اشاره کتیبه ای رو در خودشون دارند که غیر قابل جابجاییه و فقط برای اتحادی که اون کشور رو تسخیر کرده باشه فعال میشه و دارای اثر بر کل اتحاد خواهد بود.
    هرگاه کشوری دارای جمعیت کل بالاتر از 10 هزار باشه، اتحادی که در بین 5 اتحاد برتر اون کشور و سرزمین باشه و همچنین دارای درصد جمعیتی بالای 50% در این گروه باشه حاکم و تسخیر کننده اون کشور و سرزمین به حساب میاد. فعال شدن کتیبه در صورتیه که اتحاد غالب بتواند این وضعیت رو حداقل 24 ساعت حفظ کند.
    در هر حال اکانت هایی که بخوان از مزایای کتیبه استفاده کنند باید خزانه 10 یا 20 (بسته به اندازه کتیبه) داشته باشند، همچنین برای حفظ عدالت و توازن بازی هر دهکده در هر روز حداکثر میتونه از مزایای 2 کتیبه اتحادی استفاده کنه.


    [/INDENT]
    [INDENT]تسخیر هر کشور و کتیبه درون اون به شما امتیاز هایی برای برنده شدن بازی میده (victory point) در اینجا هم برای بالانس بازی نحوی پخش و تولید ویکتوری پوینت ها به صورتیه که کتیبه های کوچک تر و ضعیف تر نسبت به کتیبه های بزرگتر امتیاز بیشتری تولید میکنند.


    [/INDENT]



    • امتیازات اتحادی:


    [INDENT]در این ورژن یک سری امتیازات اتحادی مشخص شده که هر بازیکن با پرداخت روزانه مقدار مشخصی منابع به اتحاد اون رو به دست میاره. این امتیازات شامل تولید بیشتر امتیاز فرهنگی ، تربیت سریع تر نیرو ، تقویت قدرت حمله و دفاع نیروها اضافه بر چیزی که در آهنگری آپدیت میشه و افزایش ظرفیت حمل و جابجایی تاجر ها خواهد بود . مقدار این امتیازات در 3 سطح قابل دستیابیه و به صورت روزانه ری استارت میشه. شما با استفاده از گلد میتونید مقدار منابع پرداختی خودتون رو ضرب در 3 کنید یعنی اگر احتیاج به پرداخت 3000 گندم بود شما میتوانید با پرداخت 1000 گندم و استفاده از گلد این مقدار رو در 3 ضرب کنید و احتیاجی به پرداخت منابع بیشتر نداشته باشید.


    [/INDENT]



    • سیستم حفاظت از پوشینگ جدید:


    [INDENT]با توجه به اینکه در ورژن جدید همه اکانت ها با منابع فول 10 شروع به کار میکنند سیستم حفاظت از پوشینگ جدیدی در این ورژن مورد استفاده قرار گرفته. این سیستم مبتنی بر مقدار تولیدات روزانه دهکده( و نه اکانت) خواهد بود و در هر حالت شما روزانه حداکثر 20% از تولید دهکده رو میتوانید برای بازیکن دیگری بفرستید یا از بازیکنی غارت کنید. این مقدار به صورت روزانه و همزمان با ریستارت شدن وظایف روزانه دوباره محاسبه میشه.


    **نکته قابل توجه اینه که چون سیستم مبتنی بر دهکده س شما ممکنه از یک دهکده نتوانید منابعی برای بازیکنی بفرستید درحالی که از دهکده دیگر همون اکانت امکان ارسال رو داشته باشید.[/INDENT]



    • محاسبه امتیاز دفاعی:


    [INDENT]در ورژن های معمولی امتیاز دفاعی به اکانتی که در اون دفاع صورت گرفته بود تعلق میگرفت. در این ورژن با تاکید بر اهمیت کار گروهی و اتحادی. امتیاز دفاعی به نسبت نیروهای مدافع حاضر در اکانت بین اکانت های مالک اون نیروها تقسیم میشه.[/INDENT]



    • ادغام و جانمایی مجدد (relocating and merging) و پیش فرستادن نیروها (troop forwarding) :


    [INDENT]دو تغییر بسیار بزرگ و بحث بر انگیز در این ورژن قابلیت جانمایی مجدد نیروها و همچنین جابجایی نیروهاست.


    [/INDENT]
    [INDENT]قابلیت ادغام و جابجایی مجدد به شما این امکان رو میده که نیروهای تولیدی در چند دهکده خودتون رو با هم تجمیع و به صورت یک ارتش واحد استفاده کنید که البته نیاز به استفاده از گلد و هزینه منابع به اندازه دو برابر میزان مصرف شده برای تربیت نیروهای معمولی داره، منجنیق و دژکوب و چیف و مهاجر و قهرمان از این مساله مستثنی خواهند بود.


    [/INDENT]
    [INDENT]قابلیت پیش فرستادن نیروها به شما این امکان رو میده که نیروهایی که در دهکده به صورت پشتیبانی هستند رو بدون نیاز به بازگرداندن به اکانت و دهکده اصلی برای اکانت و دهکده دیگری به صورت پشتیبانی بفرستید.



    [/INDENT]
    امیدوارم دوستان با مطالعه موارد ذکر شده یک دید کلی از نحوه بازی و تغییرات اون به دست آورده باشن و باز هم ذکر میکنم که مطلب فوق قطعا دارای کاستی ها و نواقصی هست و از بقیه عزیزان درخواست میکنم با به اشتراک گذاشتن دانسته های خودشون در اصلاح و پربار تر شدن اون سهیم باشند.


    با آرزوی موفقیت و لذت بردن از بازی برای همه
    -وحید

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

    The post was edited 2 times, last by vahid ().

  • منظور از اکانت های مالک؟

    [SIGPIC][/SIGPIC]


    TC2 . . . KyoKushin . . . SE Winners
    Ts14 . . . KyoKushin . . . SE Winners
    Ts2(NEW) . . . KyoKushin . . . NE Winners

    The post was edited 1 time, last by Eh S aN ().

  • منظور از اکانت های مالک؟


    دف ساز اصلی. یعنی اگه 10 نفر به شما دفاع بدن و شما تارگت بشی جنگ تو دهکده ی شما اتفاق بیفته، پوینت دفاعی رو اون 10 نفر دفساز میگیرن و اونا میرن تاپ تن دفاع. نه شما.

    MenTaLiSt /'men-t3-list/ noun
    .Someone who uses mental acuity,hypnosis and/or suggestion
    .A master manipulator of thoughts and behavior

  • سرور دهکده شگفتی نداره ایا دهکده ناتار هم توی سرور تخم ریزی نمیکنه؟؟


    یعنی به کل توی این ورژن نژاد ناتار ها حذف شده ؟؟

  • سرور دهکده شگفتی نداره ایا دهکده ناتار هم توی سرور تخم ریزی نمیکنه؟؟


    یعنی به کل توی این ورژن نژاد ناتار ها حذف شده ؟؟


    در این ورژن ناتار حضور داره اما دهکده واندر و دهکده کتیبه نداریم
    ابتدای بازی فقط پایتخت ناتارها در بازی وجود داره که غیر قابل حملست. به مرور و با حذف بازیکن ها طبق روال معمول به دهکده های تحت تسخیر ناتار اضافه میشه

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

  • در این ورژن ناتار حضور داره اما دهکده واندر و دهکده کتیبه نداریم
    ابتدای بازی فقط پایتخت ناتارها در بازی وجود داره که غیر قابل حملست. به مرور و با حذف بازیکن ها طبق روال معمول به دهکده های تحت تسخیر ناتار اضافه میشه


    داداش یه سوال دیگه الان با ده اولمون ما 2 تا ده زدیم اقامتگاه یا قصر 10 کنیم بازم میشه ده زد یا اسلات ده یک دیگه پر شده؟؟

  • اگر شما هر 6 تا مهاجر رو استفاده کنید دوتا اسلات ده اول پر هستن و با قصر/اقامتگاه سطح 10 دیگه نمیتونید از اون ده مهاجر بکشید

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

  • سلام
    ممنون از توضیحاتتون
    با توجه به امکان ادغام نیرو میطبله دوستان مقاله نویس مطلبی درباره اینکه همرا ترکیبی از چند نوع پیاده توی توتن(گرزدار و تبرزن ) و چند نوع سواره توی گول( رعد و شوالیه)و رومن ( شوالیه و سزار)باشن بهتره یا از یک نوع باشن خوبه.
    منتظر توضیحات هستیم.

  • اگر شما هر 6 تا مهاجر رو استفاده کنید دوتا اسلات ده اول پر هستن و با قصر/اقامتگاه سطح 10 دیگه نمیتونید از اون ده مهاجر بکشید


    باتشکر از شما که به همه سوالات بنده جواب دادین به مرور که میخوایم واسه اکانت و تیم برنامه ریزی کنیم به علامت های سوال بیشتری برخورد میکنیم


    الان یه سری مناطق روی نقشه قرمز کم رنگ هست به صورت یک بازه اینا مناطقی هست که میشه توشون ده زد؟؟

  • سلام
    ممنون از توضیحاتتون
    با توجه به امکان ادغام نیرو میطبله دوستان مقاله نویس مطلبی درباره اینکه همرا ترکیبی از چند نوع پیاده توی توتن(گرزدار و تبرزن ) و چند نوع سواره توی گول( رعد و شوالیه)و رومن ( شوالیه و سزار)باشن بهتره یا از یک نوع باشن خوبه.
    منتظر توضیحات هستیم.


    از نظر خیلی از دوستان در ورژن 4 به دلیل استفاده از آیتم های قهرمان استفاده از همر ترکیبی چندان توصیه نمیشه. در ضمن نکته ای که در ترکیب نیروها هست اینه که تروپ شما همون سطح ارتقا آهنگری ده مقصد رو میگیرن. یعنی مثلا اگه شما در یک ده گرزدار ساختید و در آهنگری سطح اسلحه رو 20 کردید اگر به دهی ریلوکیت کنید که توش تبرزن ساختید و در آهنگری ارتقائی برای گرزدار انجام نشده عملا تمام آپدیت ها رو از دست میدید و سطح اسلحه اون نیروها به صفر برمیگرده


    باتشکر از شما که به همه سوالات بنده جواب دادین به مرور که میخوایم واسه اکانت و تیم برنامه ریزی کنیم به علامت های سوال بیشتری برخورد میکنیم


    الان یه سری مناطق روی نقشه قرمز کم رنگ هست به صورت یک بازه اینا مناطقی هست که میشه توشون ده زد؟؟


    بله اون مناطق جاهایی هستند که بازی در اونها جریان داره

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

  • یه حسی بهم میگه این قابلیت فوروراد و ادغام بیشتر از همه به درد ساخت انویل دفاعی میخوره.

    MenTaLiSt /'men-t3-list/ noun
    .Someone who uses mental acuity,hypnosis and/or suggestion
    .A master manipulator of thoughts and behavior

  • سلام
    ادغام نیرو ها هر تعدادی که باشه فقط 1 گلد میخواد یا بسته به تعدادش تعداد گلد هم تغیر میکنه؟؟

  • سلام
    ادغام نیرو ها هر تعدادی که باشه فقط 1 گلد میخواد یا بسته به تعدادش تعداد گلد هم تغیر میکنه؟؟


    سلام. مقدار گلد و منابع مورد نیاز برای ادغام نیروها بسته به تعدادش تغییر میکنه تا جایی که اطلاع دارم

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

  • سلام بر همگی
    چند تا سوال دارم در مورد سیستم حفاظت از پوشینگ جدید و اونم این که این ۲۰ درصدی که میشه در روز از یک دهکده غارت کرد به چه صورت هست
    ۱- اگر مثلا ۱۰ نفر به یک فارم حمله کنند این ۱۰ نفر مجموعا ۲۰ درصد تولید یک روز رو میتونند غارت کنند یا هر کدوم ۲۰ درصد؟
    ۲- اگر من از دو تا دهکده از یک فارم غارت کنم از هر دهکده میتونم ۲۰ درصد تولید اون دهکده رو غارت کنم؟
    ۳- من از یک ناتار جاسوسی کردم که نیرو داشت تو گزارشهای اطرافش هم خبری از حملهای نبود تو ۲۴ ساعت گذشته من این دهکده رو کلین کردم و وقتی غارت زدم هیچی نتونستم غارت کنم حتی یک دونه منبع !!! دلیل این قضیه رو ممنون میشم برام توضیح بدید که چی هست دقیقا

  • سلام بر همگی
    چند تا سوال دارم در مورد سیستم حفاظت از پوشینگ جدید و اونم این که این ۲۰ درصدی که میشه در روز از یک دهکده غارت کرد به چه صورت هست
    ۱- اگر مثلا ۱۰ نفر به یک فارم حمله کنند این ۱۰ نفر مجموعا ۲۰ درصد تولید یک روز رو میتونند غارت کنند یا هر کدوم ۲۰ درصد؟
    ۲- اگر من از دو تا دهکده از یک فارم غارت کنم از هر دهکده میتونم ۲۰ درصد تولید اون دهکده رو غارت کنم؟
    ۳- من از یک ناتار جاسوسی کردم که نیرو داشت تو گزارشهای اطرافش هم خبری از حملهای نبود تو ۲۴ ساعت گذشته من این دهکده رو کلین کردم و وقتی غارت زدم هیچی نتونستم غارت کنم حتی یک دونه منبع !!! دلیل این قضیه رو ممنون میشم برام توضیح بدید که چی هست دقیقا


    1- هرکدام حداکثر 20 درصد تولید دهکده رو میتونن غارت کنن
    2- بله در این سیستم محدودیت بر مبنای دهکدس نه بر مبنای اکانت
    3- ناتار ها هم مثل بقیه بازیکن ها برای نیرو سازی و ارتقا ساختمان ها از منابع استفاده میکنن. احتمالا شما در تایمی حمله کردید که ناتار منابع رو مصرف کرده

    اينا همش فيكه...
    (دكتر شريعتي در حال دف كورديناتوري)

  • سلام بر همگی
    چند تا سوال دارم در مورد سیستم حفاظت از پوشینگ جدید و اونم این که این ۲۰ درصدی که میشه در روز از یک دهکده غارت کرد به چه صورت هست
    ۱- اگر مثلا ۱۰ نفر به یک فارم حمله کنند این ۱۰ نفر مجموعا ۲۰ درصد تولید یک روز رو میتونند غارت کنند یا هر کدوم ۲۰ درصد؟
    ۲- اگر من از دو تا دهکده از یک فارم غارت کنم از هر دهکده میتونم ۲۰ درصد تولید اون دهکده رو غارت کنم؟
    ۳- من از یک ناتار جاسوسی کردم که نیرو داشت تو گزارشهای اطرافش هم خبری از حملهای نبود تو ۲۴ ساعت گذشته من این دهکده رو کلین کردم و وقتی غارت زدم هیچی نتونستم غارت کنم حتی یک دونه منبع !!! دلیل این قضیه رو ممنون میشم برام توضیح بدید که چی هست دقیقا


    سلام دوباره
    مشکل شماره ۳ من که هنوز هم دارمش مربوط به قوانینی که در این تاپیک در مورد سیستم ممانعت از پوش جدید عنوان شده نیست. من هفته هفتم بازی ثبتنام کردم افتادم تو منطقه Vandali از هیچ ناتاری تو این منطقه یک دونه گندم هم نمیتونم غارت کنم و همیشه با این پیغام مربوط به سیستم پوش مواجهه میشم و نزدیکترین ناتاری که دارم میزنم ۷۰ خونه با کپم فاصله داره. دیدم کسانی دیگهای که مثلا تو منطقه Burgundi هم همین مشکل رو دارند و ناتارهای منطقه خودشون رو نمیتونم غارت کنند ممنون میشم اگر کسی اطلاعات دیگهای داره به اشتراک بزاره.(بعضی دوستان گفتن که باید ناتار زده بشه چند وقت تا بشه ازش غارت کرد بعد از یک مدتی. من یک هفته یک لیست ۱۰۰ تایی رو از اکانت خودم و یک اکانت که جانشینش بودم هر یکساعت یکبار زدم و بازم هم نتیجهای نداشت)

  • با سلام


    این سرور سر تایم مشخصی تموم میشه؟ یا باید اتفاق خاصی بیافته؟


    میشه چگونگی تموم شدن سرور رو توضیح بدید؟

    A-S irx
    a&s irx
    Last hero irx
    Last.Hero .com finals