قصر یا اقامتگاه ؟!!

  • با سلام

    یه سوالی که همیشه مطرح هست اینه که بهتره از قصر برای احداث ده جدید استفاده شه یا اقامتگاه ؟!!! :S
    در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم که یه مقدار از ابهامات شما کم شه و تصمیم گیری در این باب راحت تر بشه
    قبل از بررسی هر چی یه سری اطلاعات نیاز داریم راجب قصر و اقامتگاه :D

    • با قصر 3 چیف یا 9 مهاجر میشه ساخت اما با اقامتگاه 2 چیف یا 6 مهاجر.به عبارتی قصر 3 بار امکان توسعه به شما میده اما اقامتگاه 2 بار امکان توسعه
    • قصر در سطوح 10 ، 15 ، 20 از قابلیت ساخت چیف یا مهاجر برخوردار میشه اما اقامتگاه در سطوح 10 و 20
    • راجب هزینه و زمان هم جدول زیر قابل استفاده است


    همونجور که از جدول مشخصه در اولین قدم و سطح 10 ، اقامتگاه از نظر صرف اقتصادی و زمانی مناسب تره.اما در مرحله دوم قصر هزینه ای تقریبا 1/3 و بازه زمانی حدودا 1/2 اقامتگاه رو داره و خب مسلما به صرفه ترهست.در مجموع برای کسی که بخواد ۲ ده توسعه بده قصر هم از نظر زمان هم از نظر منبع به صرفه تره.از طرفی پتانسیل توسعه ده سوم هم داره که خودش مزیت خیلی خوبیه
    ارزان ترین حالت برای توسعه دهکده ها حالت استفاده از اقامتگاه ۱۰ می باشد.به طوری که برای تاسیس هر ده اقامتگاه ۱۰ ساخته بشه.ده بنا بشه و دوباره همین سیکل تکرار بشه (میشه بعد از مهاجرت به پایتخت برای ساخت ده سوم هم اقامتگاه زد و بعد اقامتگاه رو تخریب و از قصر استفاده کرد جهت تغییر پایتخت)
    یکی از معایب بزرگ این روش اینه که شما معمولا نمیتونین اقدام به ساخت ۳ چیف در همرتون بکنین و اگر بخاین این کارو کنین سراغ اقامتگاه ۲۰ باید برین که هزینه بردار میشه باز
    دیگر عیب این روش اینه که مثلا شما در فیدر 7 اقدام به تحقیق چیفر کردین.در صورتی که بتونین با قصر سطح پانزده ۲ چیفر بسازین و دو دهکده بنا کنین با استفاده از قصر مسلما سود زیادی میکنین نسبت به اینکه دوباره اقامتگاه در ده بعدی بزنین و دارالفنون ۲۰ کنین و چیفر تحقیق کنین.(هزینه تحقیق چیفر تقریبا 80ک هست.آپ دارالفنون هم از سطح 15 تا 20 حدود 200ک منبع خرج داره واسه شما بنابراین تحقیق چیفر در هر فیدر حدود 280 300ک منبع بر میداره برای شما)


    پس در حالت های ساخت چیف توصیه میشه قصر 15 شه.۲ چیف ساخته شه و چیفتون رو صورت بدین و بعد قصر تخریب شه (توجه شود در اکانت فقط یه قصر میشه داشت) و در ده بعدی دوباره از قصر استفاده شه.یکی از مزیت های این روشه اینه که لازم نیست همه دها تحقیق چیفر صورت بگیره.همچنین با این روش بعضی از دهکده ها میتونن دهکده بنا نکنن.بنابراین شما میتونین توی اون دهکده ها ۳ چیف بسازین و در چیف هاتون به چیف کردن ده مورد نظرتون سرعت بدین یا با ۳ چیف دار کردن همرتون ، اقدام به چیف همر های حریفتون بکنین. :D


    سپاس



    پ.ن : توجه شود همینجور که مطلع هستین زدن قصر به معنای تغییر پایتخت شما نیست !!! برای تغییر پایتخت علاوه بر ساخت قصر در دهکده ای دیگر ، وارد کردن رمز عبور و درخواست برای تغییر پایتخت نیز الزامی است .


    Used to be called Ashkan.freedom :rolleyes:



    برای اینکه به تیر غیبگرفتار نشوید، قوانین انجمن را مطالعه و مراعات بفرمائید.

    پست 2 بار⁦⁩ ویرایش شد، آخرین بار توسط ASHKAN ()

  • سلام
    ممنون از این پست خوبتون
    سوالم اینه که معمولا دهکده اول رو قصر میسازن یا اقامتگاه؟؟
    یعنی پایتخت دهکده اول باشه بهتره یا دهکده 9 یا 15 گندمی که بعدن با مهاجر میگیری؟؟

  • با سلام

    سلام
    ممنون از این پست خوبتون
    سوالم اینه که معمولا دهکده اول رو قصر میسازن یا اقامتگاه؟؟
    یعنی پایتخت دهکده اول باشه بهتره یا دهکده 9 یا 15 گندمی که بعدن با مهاجر میگیری؟؟

    پایتخت رو معمولا 9 یا 15 کراپ انتخاب میکنن چون تولیدات بیشتری میده


    به همین دلیل بهتره که در دهکده اول اقامتگاه ساخت و قصر رو در ده دوم زد


    از طرفی اقامتگاه هزینه و زمان کمتری هم میبره و برای سریع تر زدن دهکده دو خیلی مناسبه



    سپاس