تعین اثر کتیبه احمق

  • سلام


    به دوستان بنده این تایپیک زدم که در مورد تعین نوع اثر کتیبه احمق بحث کنیم


    مثلا نوع چینش نیرو یا کارهایی رو انجام بدی که درصد چیز که میخوای بیشتر باشه


    من خودم چینش سرباز هارو زیاد میزنم مرتاض میشه البته بعضی موقع میگره سه روز پشت سر هم هم مرتاض نگه داشتم


    مثال مثلا200تا سرباز میخوام بزنم 20تا 20تا میزنم توی صف
    اگر شما هم روشی دارید بگید
    چون کتیبه احمق با عوامل در ارتباط هستش همون طور که موقع حمله یا چشمان عقاب میشه یا راز معماری

  • با سلام و عرض ادب


    اتفاقا کامپیوتر هم از قابلیت شانس و اقبال برقراره.دستوراتی هستند که کاملا به صورت تصادفی در محیط پخش میشوند.
    مثل پاشیدن دونه برای پرنده.در ابتدا کل دونه ها تو مشت شماست اما با باز کردن مشتتون و پرت کردنشون ، شاهد پخش شدن دونه ها به طور تصادفی هستین!!!
    بار ها در برنامه نویسی ها و دوستانی که تخصصی کار میکنن در این مقوله ، شنیدم من اینگونه صحبت هارو.



    سپاس

  • من با نظر دوست بالایی بیشتر موافق هستم . کامپیوتر نمیتونه چیزی کاملا رندم ایجاد کنه‌( اینجا مثال کتیبه هست ولی من با عدد مثال میزنم)
    اکثر توابعی که تو زبان های برنامه نویسی عدد رندم ایجاد میکنند از زمان(ساعت) خود کامپیوتر استفاده میکنند و حالا یه سری تغییراتی ایجاد میکنند روش . که شما میتونید با فهمیدن اون روش ها عدد رندم رو پیشبینی کنید .


    یکی از روش هایی که برای ایجاد عدد رندم استفاده میشه و کمک میکنه رندم نسبتا خوبی داشته باشیم استفاده از اطلاعات لحظه ای است مثلا مقداری از اطلاعاتی که تو کش سیستم هست رو برای ساخت اون عدداستفاده میکنند یا مقدار دمای یه نقطه از جهان(مکان تصادفی ) رو پیدا کن و بعد بیا تو ساخت عدد نهایی وارد کن


    حالا وقتی به سورس برنامه دسترسی نداری با ازمون و خطا میشه فهمید برنامه نویس از کدوم اطلاعت داره استفاده میکنه و میشه با دستکاری اون ها عدد رندم رو تغییرداد یا پیشبینی کرد


    حالا این رو شما با داستان کتیبه احمق بهش نگاه کن


    این هم لینک خوبیه یه مقداری توضیح داده


    MIT School of Engineering | » Can a computer generate a truly random number?

  • درود.


    من کاملا با نظر دوستمون مخالفم در مورد ایجاد عدد تصادفی به واسطه ی کامپیوتر! کامپیوتر کاملا میتونه یک عدد تصادفی ایجاد کنه!


    چون زبان برنامه نویسی تراوین نسخه ی LEGENDS با php هستش پس لطفا با یکی از تابع هایی که اعداد تصادفی ایجاد میکنه آشنا بشید: PHP: rand - Manual


    وقتی در توضیحات پاسخ های تراوین از کلمه ی randomly بدون شرط استفاده میکنه یعنی کاملا به صورت شانسی هستش! حالا ممکنه این وسط بشه مثلا شانس تبدیل به یه سری از کتیبه هارو کمتر کرد ولی اینکه طبق چیز خاصی بخواد تعیین بشه وجود نداره! چرا وجود نداره چون اگه وجود داشت قطعا تراوین باید ذکر میکرد. مثل همین که قهوه خونه فعال باشه درصد چیف پایین تر میاد!


    حالا مثلا گفتم میشه درصد رو کم کرد به این صورت هست که ما یه عدد از 1 تا 1000 رو به صورت رندوم از سیستم می خوایم. بیان میکنیم اگه بین 1 تا 50 بود مثلا کتیبه ی مرتاض باشه و بین 51 تا 200 باشه جنگ آموز باشه! که اینجا شانس کتیبه ی جنگ آموز شدن بیشتر هستش.


    دقیقا سیستمش شبیه سیستم بدست اوردن اجناس قهرمان در ماجراجویی هستش که اجناسی مثل اثر هنری و سطل رو خیلی کمتر و به اکانت های کمتری داده میشه چون شانس برنده شدنس رو کمتر تعریف کردند.

    Trasilver :-D


    Noob Player ;)


    Mohammad Sata

  • من گفتم : کامپیوتر نمیتونه چیزی کاملا رندم ایجاد کنه‌ پس چون کاملا رندم نیست اسمش میشه شبه‌رندم.
    حالا راجب پست شما :


    If called without the optional min, max arguments rand() returns a pseudo-random integer between 0 and getrandmax(). If you want a random number between 5 and 15 (inclusive), for example, use rand(5, 15)


    اگه نگاه کنید تو همون لینکی که خودتون دادید تو اولین پاراگراف گفته که این تابع اعداد شبه‌رندم تولید می کند .اگه بخوایم دقیق تر نگاه کنیم این تابعی که معرفی کردید از این الگوریتم استفاده میکنه :
    Linear congruential generator
    که تو خط اولش نوشته که اعداد شبه‌رندم تولید میکنه .
    خوب حالا که مشخص شد رندم کامل نیست دوباره میام سر تراوین :‌ برنامه میاد یه سری اطلاعات رو به عنوان ورودی میگیره و تو محاسباتش وارد میکنه تا نتیجه رندم بهتری به ما برگردونه. ما با کنترل اون اطلاعات میتونیم نتیجه رو کنترل کنیم
    در ضمن این نتجه بهتری رو برمیگردونه تو اعداد تصادفی : :thumbup:
    mt_rand
    موفق باشید

  • به نظرم از ساعت خود بازی یا یه همچین چیزی استفاده می کنه.
    کامپیوتر بر اساس یه الگوریتم خاصی تصادفی انتخاب می کنه.
    مثل انسان نمیتونه کاملا تصادفی انتخاب کنه حتما یه فرمولی چیزی هست که این رو حساب می کنه.
    حدس خود من ساعت بازی هستش. مثلا فلان ثانیه افتاد جنگ بشه.
    البته یه چیزی ام هست من تا به حال ندیدم دوبار پشت سر هم جنگ یونیک بشه. اگه کسی تجربه ای داره بگه

  • ولی به نظر من بستگی به محیط داره و عوامل دیگه


    چرا وقتی اتک میاد بیشتر مواقع یا چشمان عقاب میشه یا راز معماری حتما ربطی داره دیگه


    از دوستان با تجربه میخوام نظرشون رو بگن

  • درود. همون طور که خدمت شما عرض کردم تابع معرفی شده یکی از تابع هایی هست که اعداد تصادفی ایجاد میکنه.
    روش های خیلی متفاوتی هست برای ایجاد اعداد تصادفی. حتی میتونیم اصلا تابعی به سلیقه ی خودمون برای این مورد بنویسیم که برامون عدد تصادفی ایجاد کنه.
    حرف هاتون کاملا از منطق برنامه نویسی خارج هستش. اینجا عرض میکنیم تصادفی، یعنی این عدد برای کتیبه ی شما کاملا تصادفی در نظر گرفته میشه! چرا؟! چون حتی اگر از زمان هم برای ساخت این عدد استفاده بشه شما نمیتونید زمان دقیقی رو برای تعویض اثر کتیبه در نظر بگیرید. حتی یک هزارم ثانیه هم میتونه دخیل باشه. میتونه از اینترنت شما باشه، یا حتی از موتور بازی تراوین باشه!
    همونطور که عرض کردم خدمت شما، تراوین شاید درصد کمتری برای کتیبه های مهم در نظر گرفته باشه ولی ربطی به اینکه روی شما حمله باشه یا نباشه یا نمیدونم فلان کار رو انجام بدید یا فلان ساختمون در حال ساخت باشه به فلان کتیبه تبدیل میشه وجود نداره. و چون هیچ اطلاعی کسی جز برنامه نویس تراوین در مورد تابع ایجاد اعداد تصادفی برای این کتیبه ها نداره پس بازم برمیگردیم به همین موضوع که کاملا تصادفی هستش.
    باز هم ممکنه چیزی که من میگم اشتباه باشه اما این حرف 100% درسته به این دلیل که تراوین ذکر کرده کاملا تصادفی اثر انتخاب میشه. وقتی از این کلمه استفاده کرده که یعنی به حملات شما، حملات دیگران به روی شما و... هیچ ربطی نخواهد داشت. پس در این زمان حرف های بنده میتونه کاملا صحیح باشه.
    اگر تراوین عرض میکرد که به عواملی که در اکانت صورت میگیره بستگی داره اون وقت حتی میتونست به مدت زمان آنلاینی، آیپی شما، جمعیت اکانتتون و یا حتی مرورگر مورد استفادتون هم ربط داشته باشه! یا مثلا زمان آخرین حملتون یا زمان آخرین ساخت اسکاتتون یا گندم منفیتون و یا مثلا تعداد پیام های ارسالیتون به بازیکن های دیگه!
    در این صورت بله میشه با سعی و خطا فهمید به چه عواملی بستگی داره.
    شما به این سایت مراجعه کنید: WriteCodeOnline - PHP | write and run php code online


    بعد در قسمت ورودی این کد رو وارد کنید.

    PHP Source Code
    1. for($i=1; $i<=100; $i++)
    2. {
    3. echo rand(1, 10000).'<br>';
    4. }

    ببینید از 100 عدد تصادفی ای که داره توی یک زمان از رنج 1 تا 10000 ایجاد میکنه چند تاش شبیه هم در میاد!


    موفق باشید.

    Trasilver :-D


    Noob Player ;)


    Mohammad Sata


  • دوست عزیز تو همون لینکی که خودتون دادید هم نوشته که اعداد کاملا تصادفی نیست . برام عجیبه که احساس میکنید ‌php رو از سازنده هاش بهتر میشناسید و میگید حرفی که من نقل کردم از منطق برنامه نویسی خارج هستش :)
    شما میتونید برای این که حرف من رو بهتر متوجه بشید روش های پیشبینی تابع rand رو تو گوگل جستجو کنید . کاملا توضیح داده روش پیشبینی رو
    موفق باشید

  • دوست عزیز تو همون لینکی که خودتون دادید هم نوشته که اعداد کاملا تصادفی نیست . برام عجیبه که احساس میکنید ‌php رو از سازنده هاش بهتر میشناسید و میگید حرفی که من نقل کردم از منطق برنامه نویسی خارج هستش :)
    شما میتونید برای این که حرف من رو بهتر متوجه بشید روش های پیشبینی تابع rand رو تو گوگل جستجو کنید . کاملا توضیح داده روش پیشبینی رو
    موفق باشید

    درود.
    بنده هم توضیح دادم که توی مبحث کتیبه کاملا تصادفی میشه نه اینکه اون اعداد حاصل از تابع چطوری و از کجا به چه شکله و تصادفیه! ساده تر بگم بحث بنده روی این نبود که تابع rand مثلا در php یک عدد تصادفی رو از کجا میاره! خروجیش با چه فرمولی هست و یا...
    بحث اینجا بود عددی که از اون تابع خارج میشه باعث میشه کتیبه رو کاملا تصادفی کنه. نمیدونم منظور بنده رو کامل متوجه شدید یا خیر!
    اونجا هم که عرض کردم حرفتون از منطق برنامه نویسی خارج هستش منظورم این قسمت از صحبت هاتون بود: (سوء تفاهمی پیش نیاد)


    خوب حالا که مشخص شد رندم کامل نیست دوباره میام سر تراوین :‌ برنامه میاد یه سری اطلاعات رو به عنوان ورودی میگیره و تو محاسباتش وارد میکنه تا نتیجه رندم بهتری به ما برگردونه. ما با کنترل اون اطلاعات میتونیم نتیجه رو کنترل کنیم
    در ضمن این نتجه بهتری رو برمیگردونه تو اعداد تصادفی

    Trasilver :-D


    Noob Player ;)


    Mohammad Sata