همر گول زیر ذره بین

  • همر گول زیر ذره بین


    به نام حق


    هدف از نگارش این مطلب این هستش که ایده ی بهتری راجع به همر نژاد گول به دوستان بده

    قبل از شروع تقاضا دارم که دو مقاله ی زیر از آقا آیدین عزیز رو حتما با دقت مطالعه کنید:

    1- انواع دهکده ها از نظر کاربرد (مخصوصا درباره ی دهکده ی همر و فیدر)

    2- جشن بگیریم یا نه؟ از چه زمانی همر بسازیم؟


    نکته: این مطلب در شرایط ساخت همر کپ (بدون اصطبل و سربازخانه بزرگ) و بدون امتیاز ویژه ی آموزش اتحاد نگارش شده.


    بخش 1 از 3


    سربازها

    ترکیب سرباز های همر رو میشه تا حدودی سلیقه ای در نظر گرفت اما ما به دنبال بهینه و پربازده ترین حالت هستیم

    در درجه اول برای ساخت سربازهای همر گول شمشیرزن و شوالیه مد نظره و در درجه دوم شمشیرزن و رعد که در این مطلب مورد اول مورد بررسی قرار میگیره (چون تمامی محاسبات توضیح داده میشه به راحتی میتونید خودتون برای هرترکیبی و به هر مقداری محاسبات رو انجام بدید)


    نکته: با دیدن این لینک میتونید اطلاعات مورد نیاز خودتون رو خیلی ساده مشاهده کنید. (کلا کار با این سایت رو یاد بگیرید بهتره چون بسیار کاربردی و مفیده)


    در اصطبل سطح 20


    ساخت هر شوالیه گول 421 ثانبه طول میکشه که معادل 8.55 شوالیه در ساعت هست (3600 ثانیه تقسیم بر 421) که اگر 8.55 ضرب بشه در هزینه ی ساخت هر شوالیه (1965 منبع) میشه 16803 منبع در ساعت. حالا این یعنی چی؟ به زبان ساده یعنی اگر شما بخواید بدون توقف شوالیه گول درست کنید متوسط هر ساعت 16803 منبع باید به اصطبل برسونید.


    چوب

    خشت

    آهن

    گندم

    تعداد لازم

    500

    620

    675

    170

    درصد لازم

    25.4%

    31.5%

    34.4%

    8.7%

    شاید سوال پیش بیاد درصد لازم چیه؟ جلوتر توضیح میدم نگران نباشید.

    با استفاده از کلاه خود سوارکار هر شوالیه در 379 ثانیه ساخته میشه که میشه به عبارتی 9.5 شوالیه در ساعت که ضرب در 1965 میشه 18668 منبع در ساعت.


    در سربازخانه سطح 20


    هر شمشیرزن در195 ثانیه تربیت میشه که معادل 18.46 سرباز در ساعته که اگر ضرب در منابع لازم برای هر کدوم بشه (535) به این معنیه که 9877 منبع در ساعت مصرف میکنه.


    چوب

    خشت

    آهن

    گندم

    تعداد لازم

    140

    150

    185

    60

    درصد لازم

    26.2%

    28%

    34.6%

    11.2%

    با استفاده از کلاه خود سربازها ساخت هر شمشیرزن به 175 ثانیه کاهش پیدا میکنه که معادل 20.57 سرباز بر ساعت هست که در ساعت 11006 منبع مصرف میشه.

    گفتیم ساخت شمشیرزن و شوالیه مد نظر هست که خودتون هم متوجه شدید در بازه زمانی مساوی روشن بودن سربازخانه و اصطبل ، شمشیرزن بیشتری ساخته میشه.

    اگر بدون کلاه خود به صورت 7/24 (24 ساعت روز 7 روز هفته = بدون توقف) در یک بازه زمانی مشخص و مساوی نیروسازی بشه در اصطبل و سربازخونه ، نسبت 2.16 شمشیرزن به 1 شوالیه حاصل میشه (کافیه سرعت ساخت شمشیرزن در ساعت رو به سرعت ساخت شوالیه در ساعت تقسیم کنید که یعنی 18.46 تقسیم بر 8.55)

    اما در صورت استفاده از کلاه خود سربازها نسبت بالا به 2.41 شمشیرزن به 1 شوالیه تغییر پیدا میکنه که خب در کل شاید راحت تر به دست بیاد چون تامین منابع برای سربازخونه راحت تر از اصطبل هستش چون هزینه ساخت شوالیه بسیار بالاتره.


    نکته: درباره سطح سربازها در آهنگری:

    شمشیرزن

    قدرت هجومی

    شوالیه

    قدرت هجومی

    سطح 0

    65

    سطح 0

    140

    سطح 20

    81.1

    سطح 20

    180.1

    فقط میتونم بگم واقعا ارزش سرمایه گذاری داره و برای یک همر ضروریه ارتقای سطح سربازها پس به فکرش باشید.

    اگر میخواید حتما ردیاب رو هم در همون بازه زمانی مشخص بسازید که پیشنهاد میشه شدیدا که تعداد مناسبی به عنوان حداقل بسازید (جلوتر بهش پرداخته خواهد شد) میشه محاسبه کرد که اصطبل چقدر کمتر شوالیه بسازه و چه مدتی به ساخت ردیاب مشغول بشه که زیاد روی کیفیت و کارایی همر تاثیر منفی نداشته باشه.


    اگر بتونیم با تامین منابع لازم به مدت 20 روز ساخت نیرو به صورت 7/24 داشته باشیم تعداد سرباز زیر به دست میاد:

    4104 شوالیه بدون استفاده از کلاه خود سوارکار که 12312 گندم در ساعت مصرف میکنن

    5471 شوالیه با استفاده از کلاه خود که 16413 گندم در ساعت مصرف میکنن

    8861 شمشیرزن بدون استفاده از کلاه خود سربازها که 8861 گندم در ساعت مصرف میکنن

    9874 شمشیرزن با استفاده از کلاه خود که 9874 گندم در ساعت مصرف میکنن


    نکته: اگر در همون بازه ی 20 روزه 9874 شمشیرزن بسازیم و ساخت شوالیه رو تا عددی مثل 3291 شوالیه که زمان نیاز برای تربیتش به صورت 7/24 ، 16 روز و 52 دقیقه میشه ادامه بدیم که یعنی نسبت به سربازخانه در بازه 20 روزه 95 ساعت و 8 دقیقه آزاد هست میشه تو این تایم مقدار قابل قبولی ردیاب ساخت.


    مجموع منابع لازم برای روشن نگه داشتن 7/24 اصطبل و سربازخانه:

    26670 منبع در ساعت بدون کلاه خود سربازها / 27809 منبع در ساعت با کلاه خود سربازها

    همر 20 روزه شما (7/24 و با کلاه سربازها) تا الان در ساعت 22186 مصرف گندم داره

    در نظر داشته باشید ک یه کپ 15 گندمی با 75% واحه گندم و سطح 15 تمام گندمزارها همراه با آسیاب و نونوایی فول بدون پلاس گندم 37800 گندم در ساعت تولید میکنه (با پلاس گندم 47250 تا در ساعت)

    پس اگر همچین دهکده ای دارید یا نزدیک به این رو ، فعلا جای نگرانی نیست 8)


    بخش 2 از 3


    رَم و کاتا (رم = دژکوب ؛ کاتا = منجنیق)


    در کارگاه سطح 20


    ساخت هر رم 675 ثانیه طول میکشه که معادل 5.33 رم در ساعت میشه که ضربدر منابع لازم (1910) میشه 10186 منبع در ساعت


    چوب

    خشت

    آهن

    گندم

    تعداد لازم

    950

    555

    330

    75

    درصد لازم

    49.8%

    29%

    17.3%

    3.9%

    تعداد رم مناسب حدود 10% تعداد پیاده هاست و نباید از 5% کمتر باشه

    اگر بر اساس محاسبات قسمت اول ما حدود 10000 شمشیرزن داشته باشیم میشه حدود 1000 تا رم

    که هزینه ی منابعش معادل 1.910 میلیون منبع در بازه زمانی 7 روز و 19 ساعت و 30 دقیقه ساخت بدون وقفه هستش

    مصرف گندم هر رم 3 گندم در ساعته که مصرف 1000 تا میشه 3000 گندم در ساعت


    در کارگاه سطح 20


    هر کاتا در 1216 ثانیه! حاضر میشه که معادل 2.96 کاتا در ساعته که با توجه به نیاز 3130 منبع برای هر کاتا 9266 منابع در ساعت برای تولید لازمه



    چوب

    خشت

    آهن

    گندم

    تعداد لازم

    960

    1450

    630

    90

    درصد لازم

    30.7%

    46.3%

    20.1%

    2.9%

    تعداد کاتای مناسب و حداقلی برای همری که تا الان ساختیم حدود 1200 کاتا هستش

    که هزینه ی منابعش معادل 3.756 میلیون منبع در مدت 16 روز و 21 ساعت و 20 دقیقه ساخت بدون وقفه هستش

    مصرف گندم هر کاتا 6 گندم در ساعت و 7200 گندم برای کل 1200 کاتا هستش


    خب پس تا الان چیزایی که ساختیم:

    سواره و پیاده 22156 گندم در ساعت + رم 3000 گندم در ساعت + کاتا 7200 گندم در ساعت

    که مساوی میشه با 32356 گندم در ساعت که حتی هنوز هم همون دهکده 15 کراپی که بالا مثال زدم پاسخگوی گندمش هست.


    بخش 2.5 از 3 !


    در اصطبل سطح 20


    هر ردیاب در 184 ثانیه ساخته میشه که معادل 19.56 عدد در ساعت میشه و هزینه ی تربیت هر ردیاب 380 منبع که نتیجه میشه 7432 منبع در ساعت


    چوب

    خشت

    آهن

    گندم

    تعداد لازم

    170

    150

    20

    40

    درصد لازم

    44.7%

    39.5%

    5.3%

    10.5%


    برای همچین همری حداقل تعداد ردیاب لازم 500 عدده که هزینه ی ساختش 190 هزار منبع (خداییش تنبلی نکنید بسازید هم ارزونه هم فوق العاده به درد بخور) در زمان 1 روز و 1 ساعت و 34 دقیقه ساخت بدون توقف میشه

    گندم مورد نیاز هر ردیاب 2 گندم در ساعته که برای 500 تا میشه 1000 تا در ساعت

    که اگر به هزینه ی گندم همر در بخش 2 اضافه ش کنیم میشه 33356 گندم در ساعت


    بخش 3 از 3


    تامین منابع ساخت


    یه دهکده 6444 نرمال فول 10 با همه کارخونه ها و بدون پلاس و واحه 6720 منبع در ساعت تولید داره که میتونیم در نظر بگیریم که این فیدر حدودا 6.5 ک منبع در ساعت میتونه به کپ برسونه

    توجه کنید که روشن نگه داشتن 7/24 سربازخانه و اصطبل حدود 28.7 ک منابع در هر ساعت لازم داره

    حدود 8 روز به مقدار 10.2 ک منابع در ساعت برای ساخت رمها

    حدود 18 روز به مقدار 9.3 ک منابع در ساعت برای ساخت کاتاها


    یعنی برنامه و میزان منابع لازم در ساعت برای ساخت همر در 20 روز به فرض این که اول کاتا ها ساخته بشن بعد رمها (در اینجا با احتساب 20 روز ساخت شوالیه توسط اصطبل و استفاده از کلاه خود سربازها):

    12 روز اول از 20 روز 38.7 ک منابع در ساعت برای شمشیرزن و شوالیه و کاتا + 6 روز قبل یا بعد از این 20 روز 9.2 ک منابع در ساعت برای ساخت مابقی کاتاها

    8 روز بعدی از 20 روز 38 ک منابع در ساعت برای ساخت شمشیرزن و شوالیه و رمها


    حالا بدون در نظر گرفتن غارت و کمک هم اتحادی ها:

    ما حداکثر 38.7 ک منابع در ساعت لازم داریم برای روشن نگه داشتن ساخت همر بدون توقف


    از طرفی تولید کپی که بالاتر گفتم 37 ک در ساعت هست که به نظرم به این اصلا اکتفا نکنید به 2 دلیل:

    1- هر چی ساخت همر جلوتر میره به دلیل افزایش مصرف گندم بر ساعت ، تولیدات کپ هی کم و کمتر میشه که به شدت مشکل سازه

    2- اگر تقریبا فقط به این اکتفا کنید ، باید زود به زود هی تعدیل بزنید و طلا و انرژی زیادی رو صرف این کار کنید.


    راه حل چیه؟

    گرفتن دهکده های بیشتر و مخصوصا فیدر و فول 10 کردنشون تا زمان استارت ساخت همر و اگر غارتگر ماهری باشید میتونید با ساخت دهکده غارت و رعد حتی منابع اضافه تر از مقدار لازم رو تامین کنید که میتوند صرف توسعه اکانتتون کنید

    و حواستون باشه همرسازی رو زمانی شروع کنید که همزمان با مصرف منابع ساخت همر اونقدری منابع براتون بمونه که دهکده هاتون رو هم پیشرفت بدید وگرنه عقب میوفتید


    نکته: تولید منابع قهرمان در سطح 11 اگر تمام امتیازها در تولید منابعش مصرف بشه میشه 1 ک در ساعت پس زیاد روش حساب باز نکنید سعی کنید ازش برای تسریع پیشرفت دهکده های جدید استفاده کنید


    بسته به شرایط ساید ، وضعیت جنگ ، صلح ، سرعت پیشرفت اکانت و تجربه و مخصوصا ساعات فعالیت بازیکن و میزان مصرف گلد ، میشه تا روز 100 بازی که کتیبه ها آزاد میشن همری معادل با همر گفته شده ، حتی دو برابر و یا شاید نصف اون رو ساخت.

    اگر زیرساخت های مناسب ساخت همر رو تا روز 60 سرور بتونید آماده کنید ، تبریک میگم میتونید 2 برابر مقدار گفته شده در این مطلب همر بسازید و حالشو ببرید:thumbsup: امّااا یه مشکل رو قبلش باید حل کنید و اون هم تامین گندم این همر هست که چیزی حدود67 ک در ساعت میشه! حالا چه با غارت چه با گرفتن دهکده های گندمی با واحه گندم

    سخن آخر این که اون درصد های لازم در جدول ها واسه اینه که بدونید چه منابعی بیشتر لازم دارید و سعی کنید فیدر ها رو متناسب با نوع منابع لازم با واحه های اون منابع بگیرید که مصرف گلدتون اندکی کمتر بشه. و هر زمان که امتیاز فرهنگیتون رسید ده جدید بزنید


    ممنون که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید


    لطفا نظرات خودتون رو حتما بیان کنید مخصوصا دوستان با تجربه و گول باز

  • سلام
    بابت نوشتن آموزش بهتون خست نباشید میگم و تشکر میکنم به جامعه تراوی (اشخاصی که تراویان بازی میکنند) خدمت میکنید!
    یه سوال پیش آمده برام
    چرا اصرار داری توی کپ حتما ردیاب بسازیم ؟
    در حالی که میشه رفت یه ده زد صرفا جهت ساخت ردیاب ؟!

  • سلام
    بابت نوشتن آموزش بهتون خست نباشید میگم و تشکر میکنم به جامعه تراوی (اشخاصی که تراویان بازی میکنند) خدمت میکنید!
    یه سوال پیش آمده برام
    چرا اصرار داری توی کپ حتما ردیاب بسازیم ؟
    در حالی که میشه رفت یه ده زد صرفا جهت ساخت ردیاب ؟!

    سلام عزیز دل

    ممنونم ولی کاری نکردم سعی کردم وجودم مفید فایده باشه


    در پاسخ سواتون باید عرض کنم که واقعا اصراری به این موضوع ندارم

    اصرار بنده بر این بود که یه حداقلی از ردیاب ساخته بشه چون معمولا تنبلی میشه تو این زمینه

    ولی خب چند نکته رو عرض میکنم که اصراری بر درستیشون ندارم صرفا نظر شخصی بنده هست:

    برای بازیکنانی که اول راه هستند (مثل خود بنده) شاید مدیریت لشکری که یه جا هستش راحت تر باشه

    دیگری این که برای این کار شما باید منابع ساخت سربازخانه برای دارالفنون برای آهنگری برای اصطبل ، ارتقای اصطبل به سطح 20 (ترجیحا) و ارتقای آهنگری به 20 برای ارتقای ردیاب به سطح 20 (20 بودن ردیاب ترجیح موکد :دی) رو دوباره در ده دیگری مصرف کنید که اندکی به صرفه نیست شاید (خود همینا که عرض کردم میشه 1108 ک منابع که خود همین میشه تولید 138 ساعت یه دهکده 6444 فول منابع و کارخونه با پلاس منابع! و در حالت بررسی دقیق تر این یعنی این که یک بازیکن که تعداد دهکده هاش بالا نیست داره کاری میکنه که ممکن هستش منجر بشه به این که ساخت همرش 24/7 نتونه روشن بمونه مخصوصا اواخر ساخت)

    دیگری این که شما اگر منابع ده دیگری رو مسیر تجارت بزنید به کپتون دیگه منابعی برای کارهایی که بالا عرض کردم نمیمونه مگر این که یه مدت منابع رو به کپ انتقال ندید که بهره وری دهکده ای که زدید رو کاهش میده


    ولی به هر حال تراوین با تفاوت سبک ها و گاها خلاقیت ها زیباست


    امیدوارم تونسته باشم پاسخ مناسبی بدم

    باز اگر سوال یا ابهامی بود بنده در خدمتم

  • نمیخوام بحث رو پیچیده کنم و روش بازی کردن دیگه ای رو وسط بیارم
    پس فقط یه پیشنهاد میدم برای حل اینکه میخوای ردیاب داشته باشی و بعدا هم از نیرو سازی عقب نیافتی
    به نظرم بهتره قبل از 20 شدن اصطبل فقط ردیاب بسازی و بعد از اون دیگه ردیابی نسازی اینطوری هم یه آهنگری بالا بردی هم نیرو های متمرکز داری!
    چون طوری که من فهمیدم در روش شما نیاز زیادی به غارت نیست و تاکیید زیادی هم نشده به این موضوع!
    البته به طور کلی من خودم با همر کپ میانه ی خوبی ندارم چون از طرفدارای غارتگری هستم و در ورژن جدید هم با این وضع زاد و ولد ناتار های لعنتی تلفات زیاده و اگر هم کاتا نکنی مرتب ناتارهارو ممکنه طوری بشه که یه مدت همر رشد نکنه یا حتی کم هم بشه(سرور 1 راند 2 همین اتفاق برای خودم افتاد وقت کاتا نداشتم 2 هفته روی 30 کیلو گرزی مونده بودم||||)
    در هر حال اینم روشیه و برای خیلی از افراد راحت تر و قابل استفاده ترهست

  • ممنون بابت نکات مفیدی که به بنده یاد دادید:love:

    دلیل این که تاکییدی روی غارت نداشتم این بود که در شرایط الان سرور ها غارت مقداری نسبت به قبلا سخت شده و ممکنه کسی توانایی این که جوری غارت کنه که بیشتر از گندم خور ارتشش وتلفاتش باشه و سود کنه نداشته باشه

    ولی خب قطعا اگر پلییر غارتگر ماهری باشه بسیار کارش راحت تره و پیشرفتش به مراتب سریع تر