Posts by Farzan

    سلام
    دوست عزیز کاملا همچین چیزی که میگید درسته
    البته سخنان برادران دات کام یا دات یو اس وحی منزل نیست
    همونطور که سخنان برادران ساپورتر ما هم وحی منزل نیس
    احتمالا منظور این کاربر باسابقه فروم ایالات متحده :دی همون نگه داشتن آیتم موثر بر روی قدرت لشگریان بوده


    نه دوست گلم مشکل از ترجمه من بوده که عذر میخوام. و ممنون از شهاب عزیز.


    این مقاله صرفا ترجمه ای است از : ( با تغییرات بسیار جزیی)
    http://forum.travian.us/showth…T4-Hero-amp-Adventure-FAQ

    -----------------------------------------------------------------------------------------


    چرا دیگه هیچ ماجراجویی برام توی لیست نمونده ؟
    در تراوین نسخه 4، ماجراجوییها تقریبا به صورت تصادفی در طول شبانه روز ظاهر میشوند. این در حالی است که پس از فعال شدن اکانت شما تعداد مشخصی از ماجراجوییها در دوره های زمانی خاصی برای شما ظاهر خواهند شد.


    زمانی که اکانت شما فعال میشود همان موقع شما 3 ماجراجویی در لیستتان دارید. پس از آن:


    روز اول تا سوم : هر روز 3 ماجراجویی. ( در سرورهای اسپید هر 8 ساعت 3 ماجراجویی)
    روز چهارم تا هفتم: هر روز 2 ماجراجویی. ( در سرورهای اسپید هر 8 ساعت 2 ماجراجویی)
    روز هشتم تا بیست و یکم: هر روز 1.2 ماجراجویی. ( در سرورهای اسپید هر 8 ساعت 1.2 ماجراجویی)
    روز بیست و دوم تا آخر سرور: هر روز 0.6 ماجراجویی. ( در سرورهای اسپید هر 8 ساعت 0.6 ماجراجویی) ( حداکثر 383 ماجراجویی)

    چرا بعضی وقتها از ماجراجوییها هیچی گیرم نمیاد ؟
    بعد از 10 ماجراجویی اول، جایزه شما برای ماجراجوییها کاملا تصادفی خواهد بود و ممکنه خوش شانس باشید و 10 بار پشت سر هم از یک جنس خوب بیارید و یا بدشانس باشید اصلا هیچی نیارید. این باگ سیستم نیست و تنها راهیه برای افزایش ریسک سیستم ماجراجویی.

    در 10 ماجراجویی اول چه چیزهایی گیرم میاد ؟
    در تمامی ماجراجوییها سلامتی قهرمان شما کم میشود و همچنین قهرمان شما تجربه میگیرد . در 10 ماجراجویی اول قطعا شما موارد زیر را خواهید داشت:
    1 ماجراجویی که توش هیچی گیرتون نمیاد.
    1 اسب قهرمان
    2 بار منابع میارید.
    2 بار نقره میارید.
    1 بار با خودتون نیرو میارید ( دقیقا 3 تا نیرو)
    1 بار با خودتون تعدادی قفس میارید.
    1 کتاب دانش
    1 بار هم مقداری پماد میارید.
    که جمعا 10 ماجراجویی اول شما تکمیل خواهد شد.

    چرا قهرمان من میمیرد یا سلامتی آن کاهش پیدا میکند.
    یک فاکتور اساسی برای کاهش سلامتی قهرمان، قدرت قهرمان است. هر چه قدرت قهرمان بیشتر باشد، مقدار کاهش سلامتی قهرمان در یک ماجراجویی کمتر خواهد بود . لازم به ذکر است که با گذشت زمان ، ماجراجوییها سخت تر و سختتر میشوند و دقیقا به همین علت است که شما باید قدرت قهرمان خود را در طول سرور افزایش دهید. این افزایش قدرت میتواند از طریق قابلیتهای خود قهرمان و یا مجهز کردن قهرمان به آیتمهایی که روی قدرت قهرمان تاثیر دارند، صورت گیرد.

    تفاوت بین ماجراجویهایی با خطر بالا یا خطر عادی چیست ؟
    دو تفاوت بین این دو نوع ماجراجویی وجود دارد. اول اینکه ماجراجوییهای با خطر بالا، حدودا 2 برابر ماجراجوییهای عادی به
    تجربه قهرمان اضافه میکنند. ثانیا مقدار آسیبی که به قهرمان میزنند و موجب کاهش سطح سلامتی میشوند بیشتر از ماجراجوییهای عادی میباشد.

    آیا برای داشتن قهرمان نیاز به عمارت قهرمان ندارم؟
    نه. در تراوین نسخه 4 برای داشتن قهرمان هیچ نیازی به عمارت قهرمان نیست.

    آیا آبادیها در نسخه 4 تغییر کرده اند ؟
    بله. در این ورژن آبادیهای تغییرات عمده ای کرده اند و میتوانند تا 4000 منبع برای نوع 25 درصد و تا 8000 منبع برای نوع 25-25 یا 50 درصد در خود نگه داری کنند. که این مقدار در ورژن قبلی 1600 بود.

    آیا قهرمان نسبت به ورژن قبلی سریعتر افزایش سطح میگیرد؟
    در ورژن 4، مقدار تجربه لازم برای افزایش سطح قهرمان به صورت عمده ای کاهش پیدا کرده است و همینطور به دلیل وجود ماجراجوییها که میتواند به رشد سطح قهرمان کمک کند، افزایش سطح قهرمان نسبت به گذشته سریعتر شده است.

    تفاوتهای بین قهرمانهای نژادهای مختلف چیست ؟
    هر نژادی دو فاکتور مخصوص به خود دارد که قهرمانش با نژادهای دیگر تفاوت پیدا کند. اولین فاکتور آیتمهاییست که برای آن قهرمان میتوان خریداری کرد. ( 5 آیتم مخصوص برای قهرمان هر نژاد وجود دارد که فقط برای آن نژاد میتوان خریداری کرد) دومین تفاوت تواناییهای خاص خود قهرمان آن نژاد است. این تواناییها عبارتند از:
    قهرمان رومی: افزایش 100 تایی قدرت هجومی، به جای افزایش 80تایی قدرت در هر بار اضافه کردن قدرت هجومی.
    قهرمان توتن: وقتی که قهرمان توتن به همراه نیروها برای غارت فرستاده میشود ، 20درصد بیشتر از ظرفیت مخفیگاه نیروها میتوانند غارت کنند.
    قهرمان گول: قهرمان گول با اسب سرعتش 5 تا بیشتر خواهد بود ( 10 تا برای سرور اسپید)

    چقدر طول میکشد تا یک قهرمان زنده شود ؟
    کافیست سطح قهرمان رو با عدد 1 جمع کنید تا مقدار زمان لازم برای زنده شدن قهرمان به ساعت بدست آید. مثلا در صورتی که سطح 2 باشد، 3 ساعت طول میکشد. البته این زمان ماکزیمم 24 ساعتی دارد. یعنی برای قهرمانهای بالاتر از سطح 23، بیست و چهار ساعت طول میکشد تا قهرمان زنده شود. ( در سرورهای اسپید این ماکزیمم برابر 12 ساعت است)

    آیتمهای سبک، متوسط و سنگین قهرمان چه زمانی به بازی می آیند؟
    منظور از آیتمهای سبک و عادی و سنگین را با مثال ابتدا توضیح میدهیم، با سیستم جدید ورژن 4، قهرمان سه نوع آیتم میتواند داشته باشد که یکی از همه ضعیفتر، یکی متوسط و دیگری قویترین است. مثلا شمشیر کوتاه لژیونر، شمشیر لژیونر و شمشی بلند لژیونر را داریم.
    شمشیر کوتاه لژیونر به قهرمان 500 قدرت اضافه میکند ضمن اینکه به هر لژیونر نیز 3 تا هم در دفاع هم در هجوم امتیاز اضافه میکند. ( آیتمهای گروه 1)
    شمشیر لژیونر به قهرمان 1000 قدرت اضافه میکند ضمن اینکه به هر لژیونر نیز 4 تا هم در دفاع هم در هجوم امتیاز اضافه میکند. ( آیتمهای گروه 2)
    شمشیر بلند لژیونر به قهرمان 1500 قدرت اضافه میکند ضمن اینکه به هر لژیونر نیز 5 تا هم در دفاع هم در هجوم امتیاز اضافه میکند. ( آیتمهای گروه 3)
    با چنین تعاریفی زمان ظهور آیتمهای گروه های مختلف به شکل زیر است:


    آیتمهای گروه 1 – تا روز 75 بازی
    آیتمهای گروه 2- از روز 75 تا 165
    آیتمهای گروه 3 – از روز 165 به بعد.
    این مقادیر برای سرورهای نرمال است . برای سرورهای 2x، این اعداد نصف خواهند شد و برای سرورهای اسپید یک سوم. یعنی برای سرور اسپید به جای اعداد 75 و 165، اعداد 25 و 55 را خواهیم داشت.


    منظور از قابلیت انباشته شدن برای آیتمها چیست؟
    منظور اینه که شما میتونید چند تا از اون آیتم رو در فضای مربوط به آیتمهاتون داشته باشید و بتونید بیشتر از یکی رو در یک زمان استفاده کنید. مثلا قفس قابلیت انباشته شدن دارد، بنابراین شما میتوانید در یک زمان هر چقدر که بخواهید از این آیتم برای قهرمانتون استفاده کنید ولی مثلا کلاه خود قابلیت انباشته شدن ندارد و شما نمیتوانید در یک زمان از چند کلاه خود استفاده کنید.

    به من حمله شد ولی قهرمانم دفاع نکرد چرا؟
    شما برای اینکه بخواهید زمانی که به شما حمله میشه، قهرمانتون دفاع کنه، گزینه قهرمان شما همیشه با لشکریان باقی خواهد ماند. را از صفحه مربوط به قهرمان فعال کنید. دقت کنید به صورت عادی، زمانی که شما ثبت نام میکنید، این گزینه روی هنگامی که حملهˆای به این دهکده انجام شود قهرمان مخفی خواهد شد است.





    در پایان در صورتی که مشکلی در ترجمه یا موارد ذکر شده میبینید لطفا حتما یادآوری کنید.

    سلام فرزان عزیز
    و خسته نباشی بابت ترجمه یا هر چیزه دیگه
    اما یه چیزایی در این محاسبه مشخص نیست
    که مهم ترینش دلیل
    به چه دلیل باید در این مدت زمان عمارت قهرمان برد بالا؟
    و اینکه باید شرایط کسی که میخواد این کار رو بکنه رو هم در نظر گرفت



    دلیلش اینه که با خرج منابع کمتر تولیدات بیشتری رو بدست بیاوریم. مثل اینکه آسیاب سطح 1 رو کی باید بزنیم، 2 رو کی باید بزنیم. اونها هم دلیلشون مشابه است.


    ولی منظور از شرایطی که میگین چیه ؟ مثلا نداشتن نیرو؟ اگه اینه درسته چون توی صورت مساله هم گفته شده که این عامل در نظر گرفته نشده.

    منبع : فروم اتحاد VIP در Com1



    این مساله که چه زمانی در پایتخت 15 گندمی باید واحه اول، دوم و سوم رو گرفت، میتونه مساله مهمی باشه.


    یکی از اعضای اتحاد VIP، محاسبات رو انجام داده است .


    در این محاسبات، دو مساله در نظر گرفته نشده است :


    1) گندم خوری که به واسطه ارتقا دادن ساختمانها به دهکده اضافه می شود.


    2) مقدار نیرویی که برای پاکسازی واحه از دست داده میشود.


    دقت کنید که محاسبات برای پایتخت 15 گندمی است.


    نحوه ارتقای گندمزارها، آسیاب و نانوایی نیز در


    http://travian.kirilloid.ru/vi…pd=1&fl=10,10,10,10&fs=31


    آمده است.




    حالت الف ) شما 3 تا واحه 25 درصد در محدوده پایتخت دارید.


    # نه گندمزار سطح 8 ، پنج گندمزار سطح 9 ، یک گندمزار سطح 10
    # عمارت قهرمان سطح 10 - اولین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 11
    # عمارت قهرمان سطح 15- دومین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 14
    # عمارت قهرمان سطح 20 - واحه سوم
    # ادامه ارتقای گندمزارها



    حالت ب) شما یک واحه 50 درصد و دو واحه 25 درصد در محدوده پایتخت دارید.


    # چهار گندمزار سطح 6، یازده گندمزار سطح 7
    # عمارت قهرمان سطح 10 - اولین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 11
    # عمارت قهرمان سطح 15- دومین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 14
    # عمارت قهرمان سطح 20 - واحه سوم
    # ادامه ارتقای گندمزارها


    حالت ج) شما دو واحه 50 درصد و یک واحه 25 درصد در محدوده پایتخت دارید.


    # چهار گندمزار سطح 6، یازده گندمزار سطح 7
    # عمارت قهرمان سطح 10 - اولین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 10
    # عمارت قهرمان سطح 15- دومین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 14
    # عمارت قهرمان سطح 20 - واحه سوم
    # ادامه ارتقای گندمزارها


    حالت د) شما سه واحه 50 درصد در محدوده پایتخت دارید.

    # چهار گندمزار سطح 6، یازده گندمزار سطح 7
    # عمارت قهرمان سطح 10 - اولین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 10
    # عمارت قهرمان سطح 15- دومین واحه
    # پانزده گندمزار سطح 13
    # عمارت قهرمان سطح 20 - واحه سوم
    # ادامه ارتقای گندمزارها



    باطبع مثلا اگر شما فقط یک واحه 25 درصد دارید، باید به حالت الف رجوع کنید، و فقط تا عمارت قهرمان سطح 10 پیش برید.




    در آخر اینکه من صرفا کار انتقال پست رو انجام دادم و محاسباتی انجام ندادم، بنابراین در صورت مشاهده اشکالی در محاسبات حتما یادآوری کنید.

    اولا که خیلی تشکر میکنم از پست بسیار خوبت آیدین جان. که به نظر من اگه یکی فلسفه این پست رو درست متوجه بشه، زمین تا آسمون بازیش فرق خواهد کرد. و بدون شک همین فلسفه این پسته که از یه بازیکن میتونه یه بازیکن خوب بسازه. مهم اینه که فلسفه این پست رو یک بازیکن درست متوجه بشه و نه اینکه جمله به جمله اش رو.


    دوست داشتم یه سری مطالب هم من متذکر بشم. البته مطالبی که گفته میشه با یک دید دیگه داره گفته میشه. آیدین اول صحبتاش گفته که این مطالب برای چه کسانی نوشته شده است. نکاتی که الان ذکر میشه شاید برای کسانی به درد بخوره که با تراویان آشنایی بیشتری دارند. واسه همینم هست که شاید بعضی جاها تفاوتهایی احساس میشه. همچنین تفاوت دیگه ای که دیده میشه اینه که نوشته های من بیشتر مربوط به اواسط بازی میشه تا اوایل بازی.


    من همون بخشبندیهایی که آیدین عزیز درست کرده رو یه سری نکات بهش اضافه کردم.
    وگرنه چیزی که من اینجا نوشتم اصلا کامل نیست و صرفا یک بخشیه که به نظرم بشه به صحبتهای تقریبا جامع آیدین اضافه کرد.


    [B]نوع اول) دهکده همر[/B]


    1) توی این مقاله اونطوری که باید به اهمیت دژکوب، منجنیق و کلا کارگاه اشاره نشده است. و بیشتر به سربازخانه و اصطبل بها داده است.
    استفاده نکردن از کارگاه ضعفیه که توی خیلی از بازیکنان خوب اتحادهای بزرگ سرور 1 ایران و حتی کام دیده ام.


    شما توی شروع بازی اونقدر به دژکوب و منجنیق شاید نیاز نداشته باشید ولی توی اواسط بازی تنها چیزی که باعث میشه شما برای اتحادتون توی حملات تاثیرگذار باشید، کارگاهه. شما توی جنگهای اواسط بازی نیروهاتون رو 30 ساعت میفرستید اونورتر که بتونند دهکده حریف رو تخریب کنند. بنابراین وقتی این همه راه رو طی میکنید، اصلا درست نیست که فقط 2 تا مثلا گندمزار بزنید. شما باید چند موج منجنیق دار بفرستید که نیاز به تعداد زیادی منجنیق خواهید داشت.


    اگر حملاتتون روی پایتخت بخواهد باشد که تعداد منجنیقها با توجه به سنگبری باید خیلی بیشتر باشه. در پایان بازی هم که شما باید حداقل 2000 منجنیق داشته باشی وگرنه برای تیمت برای حمله به ww مفید نمیتونی باشی.


    دژکوب هم اهمیت بسیار زیادی داره که افراد کمی رو تو سرور ایران دیدم که اهمیت دژکوب رو درک کرده باشند.




    2 )
    توی مقاله بسیار خوب آیدین نوشته شده که :
    "سرعت ترمیم شما بالا می ره. چون خسارت کل به ۲ تا ارتش وارد می شه و ۲ تا ارتش به صورت موازی می تونن ترمیم بشن. اگه یه وقتی خدا نکرده اواخر بازی توی جنگ یهو جلوی شما اینسرت کردن و کل ارتش شما به فنا رفت، بدبخت نمی شین! چون می تونین با اون یکی همر ادامه بدین."



    در حالی که شما وقتی دو تا ارتش میسازید، هدفتون اینه که یه ارتش بزرگ درست کنید، بنابراین باید نهایت سعیتون رو بکنید که یکی از ارتشهاتون اصلا خسارت نبینه تا در زمان مناسب ازش استفاده کنید و این هنر شماست که چطوری این کار رو انجام بدید. از اون طرف قضیه حمله با ارتش غیر پایتخت همیشه خطر لو رفتن همر شهر غیر پایتخت و تسخیر شدن رو داره.


    مطلب بعدی اینکه کسی ارتش شما رو اینسرت نمیکنه مگه بحث تسخیر باشه که قبل از شما یک ارتش بزرگ قراره که نیروهای دفاعی رو نابود کنه و سطح وفاداری رو بیاره پایین و بعدش شما که ارتش کوچکی دارید دهکده را تصرف کنید.


    3) راجع به همری که توی شهر غیر پایتخت هم ساخته میشه فقط این نکته رو اضافه کنم که خیلی بهتره که نزدیک پایتخت باشه تا هم پایتخت پارکینگ مناسبی براش باشه و هم در حال حرکت منابع رو از پایتخت بشه سریع به این شهر انتقال داد .


    نوع دوم) دهکده دفاعی


    چه دهکده ای برای دفاعی خوب است؟


    دهکده 6 گندمی یا 9 گندمی یا 15 گندمی؟



    الف) ده 6 گندمی


    مزیت 6 گندمی:
    همونطور که آیدین گفت خوبیش اینه که منابع ساخت نیرو از خودش تامین میشه.


    معایب 6 گندمی:
    شما فرض کنید 5 هزار نیروی دفاعی لازم دارید. اگه 5000 هزار نیرو رو توی 6 گندمی بسازید، اونوقت گندم شما توی این شهر منفی خواهد شد. 3 راهکار وجود داره:


    الف) باید هر روز به این دهکده گندم بفرستید.
    خسته کننده شاید باشه.


    ب) نیروها رو ببرید توی یک گندمی پارک کنید.
    بدیش اینه که وقتی که خودتون یا هم تیمیتون نیاز به نیروی دفاعی داره، شما یکبار باید از پارکینگ نیروها رو خارج کنید بعد منتظر بشوید که نیروها برسند و بعد نیروها را ارسال کنید که این زمان اضافی شاید باعث بشه که نیروهاتون سر موقع به دهکده مورد نظر نرسند.


    ج) یک 6 گندمی دیگه هم انتخاب کنید و اونجا رو هم دفاعی کنید. 2500 تا این دهکده و 2500 تا اون دهکده بسازید
    اصلا راه خوبی به نظر نمیاد زیرا شما هزینه ارتقای زره سازی و میدان تمرین رو اگه در نظر بگیرید میبینید که اصلا به صرفه نیست ( مگر اینکه اینقدر منابع داشته باشید که واقعا بخواهید یک ده دفاعی دیگه اضافه کنید به دهکده های دفاعیتون که هر چی بازی جلوتر میره عملا اینطوری میشه)


    [B]ب) ده 15 گندمی:[/B]


    مزیت:
    شما تمام 5000 نیروتون توی 15 گندمی آماده هستند و به هر جا که بخواهید و هر لحظه که بخواهید ارسال می کنید و نیازی نیست که به این دهکده گندمی ارسال کنید.


    معایب:
    برای ساخت نیروی دفاعی باید به این دهکده از فیدرها منابع تزریق شود.
    خسته کننده است و اگه پیگیر نباشید، ساخن نیروتون شاید متوقف هم بشه.


    ج) دهکده 9 گندمی
    که در واقع یک مصالحه و یک حالت بینابینی است بین 6 گندمی و 15 گندمی



    پیشنهاد من:


    پیشنهاد من اینه که از هر 3 نوع دهکده 6 گندمی، 9 گندمی و 15 گندمی برای شهرهای دفاعی استفاده کنید تا معایب اونها دیده نشه. و از هر کدوم وقتی احتیاج دارید استفاده کنید. تا اکانتتو ضعفی نداشته باشه.


    چه نیرویی بسازیم؟ نسبت ساخت پیاده/سواره مدافع


    برای رومن
    رومیهایی که در نزدیکیشون خطری وجود نداره و در صورتی که بهشون حمله میشه (از دوردست) میتونند از دوستان گول و تیوتن خود نیزه دار و سرباز پیاده بگیرند اصلا نیاز به ساخت لژیونر ندارند و فقط روی مخافظ کار کنند.


    برای گول
    تنها ترکیب مناسب همون کاهن و سرباز پیاده است. این رو میشه با یه ارتش متعادل توی شبیه ساز امتحان کرد. مخصوصا اینکه شوالیه گول اگر هم مناسب باشه واسه اواسط بازی شاید مناسب باشه با توجه به هزینه اش که توی اواسط بازی هم چون با ارتشهای متعادل به شما حمله میشه و نه فقط با یک ارتش سواره نظام، لذا ترکیب کاهن و سرباز پیاده بدون شک بهترین ترکیب است.


    برای توتن
    نسبتی که برای دلاور و نیزه دار گفته شده به نظر من برای اواسط بازی به بعد مناسب نیست. هر چی بازی جلوتر میره. رومنها باید گرایش بیشتری به ساخت محافظ، گولها سرباز پیاده و توتنها نیزه دار داشته باشند. بنابراین این نسبتها عوض خواهند شد.


    مطلب مهم اینه که محافظ نیروی کندرویی است و کاهن و دلاورند که باید ضعف محافظ رو در حمله هایی که فرصت کافی برای دفاع نیست بپوشونند. بنابراین همیشه باید یک حداقل تعدادی از این نوع سواره رو هر توتنی یا هر گولی در اختیار داشته باشه و در صورت از دست دادن اونها، دوباره اون نوع سواره نظام رو تا اون تعداد حداقل بسازه.


    تعداد دهکده های دفاعی


    بحث خیلی قطعی نمیشه کرد. ولیخوب تا اواسط بازی به نظرم حداقل یک سوم دهکده ها باید دفاعی باشند و هر چی بازی جلوتر میره این نسبت افزایش پیدا میکنه و تا اواخر بازی به حداقل دو سوم دهکده ها باید برسه.



    ادامه خواهد داشت .....

    اولا که خیلی تشکر میکنم از پست بسیار خوبت آیدین جان. که به نظر من اگه یکی فلسفه این پست رو درست متوجه بشه، زمین تا آسمون بازیش فرق خواهد کرد. و بدون شک همین فلسفه این پسته که از یه بازیکن میتونه یه بازیکن خوب بسازه. مهم اینه که فلسفه این پست رو یک بازیکن درست متوجه بشه و نه اینکه جمله به جمله اش رو.


    دوست داشتم یه سری مطالب هم من متذکر بشم. البته مطالبی که گفته میشه با یک دید دیگه داره گفته میشه. آیدین اول صحبتاش گفته که این مطالب برای چه کسانی نوشته شده است. نکاتی که الان ذکر میشه شاید برای کسانی به درد بخوره که با تراویان آشنایی بیشتری دارند. واسه همینم هست که شاید بعضی جاها تفاوتهایی احساس میشه. همچنین تفاوت دیگه ای که دیده میشه اینه که نوشته های من بیشتر مربوط به اواسط بازی میشه تا اوایل بازی.


    من همون بخشبندیهایی که آیدین عزیز درست کرده رو یه سری نکات بهش اضافه کردم.
    وگرنه چیزی که من اینجا نوشتم اصلا کامل نیست و صرفا یک بخشیه که به نظرم بشه به صحبتهای تقریبا جامع آیدین اضافه کرد.


    [B]نوع اول) دهکده همر[/B]


    1) توی این مقاله اونطوری که باید به اهمیت دژکوب، منجنیق و کلا کارگاه اشاره نشده است. و بیشتر به سربازخانه و اصطبل بها داده است.
    استفاده نکردن از کارگاه ضعفیه که توی خیلی از بازیکنان خوب اتحادهای بزرگ سرور 1 ایران و حتی کام دیده ام.


    شما توی شروع بازی اونقدر به دژکوب و منجنیق شاید نیاز نداشته باشید ولی توی اواسط بازی تنها چیزی که باعث میشه شما برای اتحادتون توی حملات تاثیرگذار باشید، کارگاهه. شما توی جنگهای اواسط بازی نیروهاتون رو 30 ساعت میفرستید اونورتر که بتونند دهکده حریف رو تخریب کنند. بنابراین وقتی این همه راه رو طی میکنید، اصلا درست نیست که فقط 2 تا مثلا گندمزار بزنید. شما باید چند موج منجنیق دار بفرستید که نیاز به تعداد زیادی منجنیق خواهید داشت.


    اگر حملاتتون روی پایتخت بخواهد باشد که تعداد منجنیقها با توجه به سنگبری باید خیلی بیشتر باشه. در پایان بازی هم که شما باید حداقل 2000 منجنیق داشته باشی وگرنه برای تیمت برای حمله به ww مفید نمیتونی باشی.


    دژکوب هم اهمیت بسیار زیادی داره که افراد کمی رو تو سرور ایران دیدم که اهمیت دژکوب رو درک کرده باشند.




    2 )
    توی مقاله بسیار خوب آیدین نوشته شده که :
    "سرعت ترمیم شما بالا می ره. چون خسارت کل به ۲ تا ارتش وارد می شه و ۲ تا ارتش به صورت موازی می تونن ترمیم بشن. اگه یه وقتی خدا نکرده اواخر بازی توی جنگ یهو جلوی شما اینسرت کردن و کل ارتش شما به فنا رفت، بدبخت نمی شین! چون می تونین با اون یکی همر ادامه بدین."



    در حالی که شما وقتی دو تا ارتش میسازید، هدفتون اینه که یه ارتش بزرگ درست کنید، بنابراین باید نهایت سعیتون رو بکنید که یکی از ارتشهاتون اصلا خسارت نبینه تا در زمان مناسب ازش استفاده کنید و این هنر شماست که چطوری این کار رو انجام بدید. از اون طرف قضیه حمله با ارتش غیر پایتخت همیشه خطر لو رفتن همر شهر غیر پایتخت و تسخیر شدن رو داره.


    مطلب بعدی اینکه کسی ارتش شما رو اینسرت نمیکنه مگه بحث تسخیر باشه که قبل از شما یک ارتش بزرگ قراره که نیروهای دفاعی رو نابود کنه و سطح وفاداری رو بیاره پایین و بعدش شما که ارتش کوچکی دارید دهکده را تصرف کنید.


    3) راجع به همری که توی شهر غیر پایتخت هم ساخته میشه فقط این نکته رو اضافه کنم که خیلی بهتره که نزدیک پایتخت باشه تا هم پایتخت پارکینگ مناسبی براش باشه و هم در حال حرکت منابع رو از پایتخت بشه سریع به این شهر انتقال داد .


    نوع دوم) دهکده دفاعی


    چه دهکده ای برای دفاعی خوب است؟


    دهکده 6 گندمی یا 9 گندمی یا 15 گندمی؟



    الف) ده 6 گندمی


    مزیت 6 گندمی:
    همونطور که آیدین گفت خوبیش اینه که منابع ساخت نیرو از خودش تامین میشه.


    معایب 6 گندمی:
    شما فرض کنید 5 هزار نیروی دفاعی لازم دارید. اگه 5000 هزار نیرو رو توی 6 گندمی بسازید، اونوقت گندم شما توی این شهر منفی خواهد شد. 3 راهکار وجود داره:


    الف) باید هر روز به این دهکده گندم بفرستید.
    خسته کننده شاید باشه.


    ب) نیروها رو ببرید توی یک گندمی پارک کنید.
    بدیش اینه که وقتی که خودتون یا هم تیمیتون نیاز به نیروی دفاعی داره، شما یکبار باید از پارکینگ نیروها رو خارج کنید بعد منتظر بشوید که نیروها برسند و بعد نیروها را ارسال کنید که این زمان اضافی شاید باعث بشه که نیروهاتون سر موقع به دهکده مورد نظر نرسند.


    ج) یک 6 گندمی دیگه هم انتخاب کنید و اونجا رو هم دفاعی کنید. 2500 تا این دهکده و 2500 تا اون دهکده بسازید
    اصلا راه خوبی به نظر نمیاد زیرا شما هزینه ارتقای زره سازی و میدان تمرین رو اگه در نظر بگیرید میبینید که اصلا به صرفه نیست ( مگر اینکه اینقدر منابع داشته باشید که واقعا بخواهید یک ده دفاعی دیگه اضافه کنید به دهکده های دفاعیتون که هر چی بازی جلوتر میره عملا اینطوری میشه)


    [B]ب) ده 15 گندمی:[/B]


    مزیت:
    شما تمام 5000 نیروتون توی 15 گندمی آماده هستند و به هر جا که بخواهید و هر لحظه که بخواهید ارسال می کنید و نیازی نیست که به این دهکده گندمی ارسال کنید.


    معایب:
    برای ساخت نیروی دفاعی باید به این دهکده از فیدرها منابع تزریق شود.
    خسته کننده است و اگه پیگیر نباشید، ساخن نیروتون شاید متوقف هم بشه.


    ج) دهکده 9 گندمی
    که در واقع یک مصالحه و یک حالت بینابینی است بین 6 گندمی و 15 گندمی



    پیشنهاد من:


    پیشنهاد من اینه که از هر 3 نوع دهکده 6 گندمی، 9 گندمی و 15 گندمی برای شهرهای دفاعی استفاده کنید تا معایب اونها دیده نشه. و از هر کدوم وقتی احتیاج دارید استفاده کنید. تا اکانتتو ضعفی نداشته باشه.


    چه نیرویی بسازیم؟ نسبت ساخت پیاده/سواره مدافع


    برای رومن
    رومیهایی که در نزدیکیشون خطری وجود نداره و در صورتی که بهشون حمله میشه (از دوردست) میتونند از دوستان گول و تیوتن خود نیزه دار و سرباز پیاده بگیرند اصلا نیاز به ساخت لژیونر ندارند و فقط روی مخافظ کار کنند.


    برای گول
    تنها ترکیب مناسب همون کاهن و سرباز پیاده است. این رو میشه با یه ارتش متعادل توی شبیه ساز امتحان کرد. مخصوصا اینکه شوالیه گول اگر هم مناسب باشه واسه اواسط بازی شاید مناسب باشه با توجه به هزینه اش که توی اواسط بازی هم چون با ارتشهای متعادل به شما حمله میشه و نه فقط با یک ارتش سواره نظام، لذا ترکیب کاهن و سرباز پیاده بدون شک بهترین ترکیب است.


    برای توتن
    نسبتی که برای دلاور و نیزه دار گفته شده به نظر من برای اواسط بازی به بعد مناسب نیست. هر چی بازی جلوتر میره. رومنها باید گرایش بیشتری به ساخت محافظ، گولها سرباز پیاده و توتنها نیزه دار داشته باشند. بنابراین این نسبتها عوض خواهند شد.


    مطلب مهم اینه که محافظ نیروی کندرویی است و کاهن و دلاورند که باید ضعف محافظ رو در حمله هایی که فرصت کافی برای دفاع نیست بپوشونند. بنابراین همیشه باید یک حداقل تعدادی از این نوع سواره رو هر توتنی یا هر گولی در اختیار داشته باشه و در صورت از دست دادن اونها، دوباره اون نوع سواره نظام رو تا اون تعداد حداقل بسازه.


    تعداد دهکده های دفاعی


    بحث خیلی قطعی نمیشه کرد. ولیخوب تا اواسط بازی به نظرم حداقل یک سوم دهکده ها باید دفاعی باشند و هر چی بازی جلوتر میره این نسبت افزایش پیدا میکنه و تا اواخر بازی به حداقل دو سوم دهکده ها باید برسه.



    ادامه خواهد داشت .....